Čisté příjmy českých deníků a časopisů z tiskové reklamy se v roce 2006 zvýšily proti předchozímu roku o 10,8 procenta na 8,46 miliardy korun. Inzerenti tak loni v tisku utratili o 800 milionů korun víc. Celkový průměrný nárůst investic do reklamy loni v Česku přitom činil jen 5,9 procenta. Podle včerejší zprávy Unie vydavatelů to zjistil průzkum společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC).
Zadavatelé tak podle PwC výrazným zvýšením investic do tiskové reklamy potvrdili výsledky výzkumu účinnosti tiskové reklamy agentury MillwardBrown. Podle tohoto výzkumu má tisk schopnost předávat více racionálních informací o produktu nebo značce, tisková reklama má dlouhodobější působení a přináší možnost sledování v čase, kdy to adresátovi sdělení vyhovuje a jeho pozornost není rozptylována. Tím je údajně tisková reklama i při srovnatelných investicích efektivnější.
Společnost PwC průzkumem inzertních příjmů navázala na pětiletou řadu svých výzkumů. Příjmy z tiskové reklamy za období 2001 až 2006 stouply o více než 2,5 miliardy korun, přesně o 42,8 procenta.
Údaje o čistých příjmech pro průzkum PwC poskytlo celkem 14 vydavatelských domů, mezi nimiž bylo zastoupeno osm z deseti největších vydavatelů. Průzkum je považován za reprezentativní a jeho výsledky jsou podpořeny údaji z monitoringu inzerce, který provádí agentura TNS Media Intelligence. Podle této agentury překročily v roce 2006 hrubé příjmy vydavatelů z tiskové reklamy 19 miliard korun, což je meziroční nárůst o 12,9 procenta.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist