Seminář: Jak úspěšně exportovat a investovat do Číny a Indie

(20. června - Jihlava)


Čeští zájemci o export, investice, ale i outsourcing v Číně získali vloni jistý náskok proti firmám z jiných zemí Evropské unie. Na jedenácti pracovních workshopech agentury CzechTrade, vedených v češtině a angličtině, měli možnost udělat si ucelený přehled o podnikatelském a právním prostředí v Číně, o příležitostech i rizicích obchodu a investování na tomto perspektivním trhu, a také o relevantních a prověřených informačních zdrojích. Dozvěděli se rovněž podrobnosti o čínských daňových a investičních pobídkách pro zahraniční firmy i o příležitostech a možnostech vstupu na čínský trh prostřednictvím založení firmy nebo společného podniku.

Neuplynulo ještě ani půl roku a již letos v březnu přijala čínská vláda nový zákon, který dosavadní investiční pobídky a daňová zvýhodnění zásadním způsobem mění. Od 1. ledna roku 2008 snižuje totiž daně domácím, čínským podnikům, zároveň postupně odebírá daňové prázdniny pro zahraniční investory. Přitom právě na miliardový čínský trh se bez přímé investice v Číně dostanete jen stěží a podobně je tomu i v další zemi s více než miliardou potenciálních zákazníků, v Indii.

Jaký bude přínos a riziko těchto změn pro české podnikatele, kteří s Čínou obchodují? Kde se objevují perspektivní příležitosti pro české exportéry a investory a kde naopak příležitostí ubývá? Má smysl i nadále investovat na pobřeží a ve zvláštních ekonomických zónách? Budou zachovány investiční výhody na západě Číny? Jak přizpůsobit své rozhodování a strukturovat svou investici a jak získat maximum investičních pobídek a výhod podle nových čínských pravidel? A jak využít přímé investice pro úspěšnou penetraci čínského trhu? Existují paralely s vývojem v Indii, anebo jsou úspěšné obchodní přístupy v obou zemích diametrálně odlišné?

Odpovědi na mnohé z těchto otázek vám přinese Ivan Vyroubal, ředitel nově otevírané kanceláře CzechTrade v sečuánském městě Cheng-du v centrální Číně, na setkání se zájemci o čínský a indický trh. Příležitosti a zvláštnosti obchodování v Indii účastníkům přiblíží Vladimír Jeništa, ředitel kanceláře CzechTrade v Bombaji. Generální partner akce, Komerční banka, zase ústy svých specialistů seznámí s finančními nástroji pro realizaci obchodních a investičních transakcí s oběma zeměmi.

Seminář Exportního klubu CzechTrade, zaměřený na přiblížení aktuálních příležitostí pro export a investice do Číny a Indie, se uskuteční 20. června v jihlavském hotelu Gustav Mahler. Podrobný program setkání a on-line přihlášku naleznete na stránkách Exportního klubu: www.exportniklub.cz.


Vyvážíte, hledáte nové trhy? Vstupte do Exportního klubu

V dnešní záplavě informací a neověřených kontaktů ze zahraničí čeká mnoho příležitostí. Není ale vždy snadné najít mezi nimi ty pravé, vyhnout se zdánlivým a uskutečnit nové dobré obchody se spolehlivými partnery. Časté jsou situace promeškání správné příležitosti a ještě častější jsou zklamání šéfů firem z nezvládnuté techniky provedení obchodu.

Své o tom vědí i členové Exportního klubu CzechTrade, kteří se již několik let pravidelně scházejí na klubových akcích. Vyměňují si zkušenosti a informace ze zahraničních trhů a projednávají společné exportní příležitosti a na vlastní kůži vyzkoušená rizika i cesty, jak jim předcházet. Exportní klub CzechTrade je pro výměny zkušeností vhodný nejenom proto, že dává jistou záruku dobré společnosti exportérů, ale i pro tematickou a obsahovou náplň akcí. Přidanou hodnotu do těchto akcí vnášejí zahraniční specialisté CzechTrade, partneři klubu a jejich hosté. Exportní klub není určen pouze majitelům firem, ale i výkonným specialistům - manažerům exportu a členům jejich týmů, kteří jsou za export ve firmách odpovědní.

Do účasti na konferencích, seminářích a dalších setkáních Exportního klubu se mohou zapojit zástupci všech českých firem, kteří mají nějakou zkušenost s exportem a zaplatí roční paušální úhradu účasti na akcích klubu. Ta je pro nové členy jednorázově 10 000 korun, při obnově členství v letech dalších pak 5000 korun a zahrnuje kromě účasti na akcích, pořádaných klubem, slevy na vybrané akce, pořádané členy a partnery klubu a na vybrané semináře CzechTrade a služby CzechTrade v zahraničí. Přihláška je k vyplnění elektronicky na http://exportniklub.czechtrade.cz/clenstvi/prihlaska/ a její vyplnění je prvním krokem pro úspěšné zapojení do Exportního klubu CzechTrade.

Praktické informace

- Skupina zástupců státní správy z Uzbekistánu by měla zavítat do Prahy v polovině května (od 16. 5.), návštěva je organizována Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR.

- V březnu navštívila Česko mise podnikatelů z Kazachstánu; ti projevili zájem hlavně o minipekárny, autobusy pro městskou dopravu i dálkové spoje, minipivovary, porcelánové a kovové nádobí, vybavení závodu na výrobu řepného cukru, vybavení závodu na zpracování makulatury, ale také například o zařízení pro výrobu toaletního papíru a ubrousků a zařízení na výrobu masových konzerv.

- Kyrgyzské ministerstvo hospodářství a financí vydalo investiční příručku se seznamem aktuálních investičních projektů v oblasti těžařského a důlního průmyslu, strojírenství, potravinářství, stavebnictví a turistiky. Příručka je k dispozici v agentuře CzechTrade.

Devizové předpisy ÚZ č. 610

Kromě úplného znění devizového zákona najdete v tomto čísle jeho tři prováděcí vyhlášky, dále vybraná ustanovení z přístupové smlouvy ČR/EU, kapitolu týkající se sankčních opatření v devizové oblasti a kapitolu obsahující úpravu české měny ve vztahu k euru. Publikaci doplňuje přehled dohod o vzájemné podpoře a ochraně investic platných pro ČR. Více informací na www.dev.sagit.cz. Rozsah publikace je 64 stran, cena 49 Kč včetně DPH; podle stavu k 20. 2. 2007. Kód knihy: 01382

Publikaci lze písemně objednat na adrese ECONOMIA a.s., VTÚ Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: dagmar.suchmova@economia.cz, nebo na internetové adrese http://knihy.ihned.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku z nakladatelství SAGIT. Informace na tel.: 596 785 999.

Členové ECONOMIA Benefitklubu, kteří u publikace uvedou na objednávce číslo své klubové karty a kód knihy, obdrží 30% slevu.


Jak posílit konkurenceschopnost pražských podnikatelů

Pražské firmy mají možnost přihlásit se do bezplatných školení, která jim přiblíží procesy výběrových řízení Evropské unie a problematiku zahraniční rozvojové spolupráce (ZRS) včetně nových programů ZRS na období 2007 - 2013. Ty jim pomohou získat praktické dovednosti potřebné k úspěšné účasti ve výběrových řízeních ZRS. V případě zájmu více firem z jednoho oboru bude možné vybraná školení tematicky přizpůsobit jejich zaměření. První termín školení na konci května je zaplněn, proto se nabízí další termíny: 19. - 20. 6. a 24. - 25. 7. 2007. Přihlásit se můžete na stránkách projektu www.sanceprofirmy.cz.

Projekt "Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství", jehož realizátorem je agentura na podporu obchodu CzechTrade, je financován v rámci Jednotného programového dokumentu pro Cíl 3 region NUTS2 hlavní město Praha ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu. Partnerem projektu je společnost DIREKTA GROUP, která poskytuje bezplatné individuální poradenství.

Kontaktní osoba: Tomáš Kotiš, manažer projektu, CzechTrade, mobil. tel.: 724 340 444

e-mail: tomas.kotis@czechtrade.cz

web: www.sanceprofirmy.cz


Podnikatelské mise Hospodářské komory ČR

12. - 15. 6. - Bejrút, Libanon, kontaktní jednání organizovaná ve spolupráci s Federací libanonských obchodních komor, spojená se zasedáním smíšeného hospodářského výboru a návštěvou veletrhu Rebuild Lebanon 2007 (možnost katalogové prezentace).

24. - 26. 10. - Kuala Lumpur, Malajsie, EUM-BIO 2007, specializovaná mezinárodní kontaktní akce pro malé a střední podnikatele v oboru biotechnologií, organizovaná pod záštitou a s finanční podporou Evropské komise v rámci programu ASIA INVEST.

Listopad 2007 - Rusko (Sibiř) a Indie, podnikatelská mise doprovázející předsedu Senátu Parlamentu ČR, doprovodná mise podnikatelů; v programu se počítá se semináři a kontaktními jednáními.

6. - 10. 11. - Čína, Šanghaj, podnikatelská mise spojená s kontaktními jednáními a s návštěvou významných veletrhů Energy Show, Industrial Automation Show a Metalworking and CNC Machine Tool Show. web: www.komora.cz


Akce Exportního klubu CzechTrade

6. června - Jak financovat přímé investice a akvizice v zahraničí, pracovní workshop pro manažery a vlastníky firem, které hledají nové cesty na trhy v zahraničí. Pozvaní specialisté přiblíží dostupné zdroje a metody financování, možnosti využití služeb EGAP a komerčních bank či využití fondů rizikového kapitálu, i způsoby a techniky využití přímých investic pro vstup na zahraniční trhy.

Součástí workshopu je i aktuální přehled investičních příležitostí v zahraničí a informačních zdrojů a seznámení s úspěšnými případy využití investic pro vstup na zahraniční trhy.

12. června - Jak úspěšně obchodovat se SNS, exportní seminář je zaměřen na objevování skrytých příležitostí na trhu Ruské federace i v dalších zemích Společenství nezávislých států, včetně středoasijských republik. Seminář je pořádán ve spolupráci se specialisty Komerční banky, komory SNS, MPO a s dalšími odborníky. Generálním partnerem akce je Komerční banka. Akce se uskuteční v Hradci Králové s možností odpoledního golfového programu.

20. června - Jak úspěšně exportovat a investovat do Číny a Indie, příležitosti a zvláštnosti obchodování v Indii přiblíží ředitel kanceláře v Bombaji Vladimír Jeništa. O exportních a investičních příležitostech v Číně přinesou aktuální informace ředitel nově otevírané kanceláře CzechTrade v sečuánském městě Cheng-du v centrální Číně Ivan Vyroubal a jeho hosté. Chybět nebudou informace o posledních změnách v čínské legislativě, zdaňování zahraničních firem a nových čínských investičních pobídkách. Setkání se uskuteční v Jihlavě. Generálním partnerem akce je Komerční banka.

22. června - golfový turnaj k 10. výročí založení CzechTrade, schopnost využití golfových technik pro úspěch v zahraničním obchodě se může stát konkurenční výhodou tam, kde je soutěž jinak vyrovnaná. I proto se členové Exportního klubu CzechTrade každoročně setkávají právě na golfovém hřišti v Mladých Bucích pod Sněžkou. Pro začínající hráče je připravena golfová akademie, zkušenější hráči mohou změřit své síly ve vzájemném utkání.

Zájemci mohou setkání využít i k seznámení a praktickému tréninku techniky tzv. Positioning Statement, která je klíčem k využití podobných setkání pro úspěch v zahraničním obchodě. Partnerem akce je právní kancelář White&Case.

18. září - Jak obchodovat s Tureckem, zeměmi Středního východu a Severní Afriky, exportní seminář k možnostem exportu a investic do zemí, které zůstávají pro většinu českých exportérů zahaleny tajemstvím. Turecko bude představeno jako samostatný trh i jako dopravní cesta do exotických zemí Středního východu. Takových zemí, jako je například Saudská arábie, SAE, Egypt a další zajímavé trhy arabského poloostrova a severní Afriky. Setkání se uskuteční v Brně, o dva dny později i v Praze. Generálním partnerem akce je Komerční banka.

1. až 5. října - Exportní veletrh CzechTrade, podzimní setkání s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, kteří dlouhodobě hájí zájmy českých firem na 32 nejzajímavějších zahraničních trzích. Setkání se uskuteční v prostorách brněnského výstaviště v době pořádání Mezinárodního strojírenského veletrhu formou individuálních jednání půlhodinového formátu. Manažeři a vlastníci českých firem, kteří mají zájem rozšířit působení na zahraniční trhy, mohou konzultovat své záměry a dohodnout pro své firmy asistenci specialistů CzechTrade při budování kontaktů s novými obchodními partnery na zahraničních trzích. Generálním partnerem akce je BVV a. s.

8. listopadu - Exportní cena DHL a CzechTrade, jubilejní 10. ročník prestižní soutěže českých exportérů jde ruku v ruce s desetiletím působení Czech-Trade jako agentury MPO specializované na podporu českého exportu. Do soutěže se mohou v průběhu roku přihlásit menší i středně velké firmy, které vyvážejí na zahraniční trhy a které chtějí poměřit své výsledky s ostatními exportéry z ČR. Vítězové budou vyhlášeni na slavnostním večeru ve Švandově divadle v Praze. Dopoledne se tamtéž uskuteční neformální setkání účastníků soutěže a pracovní workshop na témata spojená s podporou českého exportu a s výměnou know-how exportního úspěchu. Generálním partnerem akce je logistická společnost DHL.

Pozvánky na akce a setkání Exportního klubu CzechTrade jsou průběžně zveřejňovány na stránkách Exportního klubu, www.exportniklub.cz. Zájemci o členství v klubu a o zapojení do klubových aktivit se mohou přihlásit on-line vyplněním jednoduché elektronické přihlášky. Kontakt: Ing. Michal Rozkydálek, manažer Exportního klubu CzechTrade, tel. 602 745 477, info@exportniklub.cz

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist