Daňová skupina uvnitř ODS navrhuje snížit daň z příjmu na 19 procent pro firmy i pro zaměstnance, a to již od příštího roku. Sazba pro zaměstnance by se vypočítávala z hrubé mzdy, a nikoli z tzv. superhrubé, jak předpokládá vládní návrh reformy veřejných rozpočtů.
Vládní návrh počítá u zaměstnanců s patnáctiprocentní sazbou ze superhrubé mzdy (mzdy navýšené o odvody zaměstnavatele na pojistné). Skutečné zdanění by tak činilo zhruba 23 procent. Firmám chce kabinet snížit daně na 19 procent až od roku 2010.
Daňový expert ODS Michal Doktor uvedl, že varianta, kterou včera vybrali, i nadále počítá se zrušením odečitatelných položek. O změnách u daně z přidané hodnoty bude podle něj ODS jednat s koaličními partnery. "Není nic, co bychom považovali za svoji prioritu. Považujeme za korektní nejdříve vnímat názory koaličních partnerů," zdůraznil.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace



