Investoři i analytici si nejvíce cení společností s dobrou finanční pověstí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young mezi 80 kapitálovými a úvěrovými analytiky a manažery fondů ve Velké Británii, v USA, Francii a Německu. Tři čtvrtiny z nich uvedly, že finanční renomé společnosti je klíčovým faktorem ovlivňujícím jejich rozhodnutí investovat, nebo naopak prodat.
Za nejdůležitější faktory ovlivňující budování silné finanční pověsti označilo 60 % dotázaných kvalitní informace o finančních výsledcích a 54 % dobrou komunikaci a transparentnost. Více než polovina respondentů přitom uvedla, že mají časté výhrady ke kvalitě finančních informací a prognóz, což oslabuje jejich důvěru ve vedení některých firem.
Osobní renomé generálního a finančního ředitele považuje za zásadní faktor získání důvěry 80 % dotázaných. Někteří uvedli, že chování členů firemních orgánů má přímý vliv na jejich důvěru v informace o výsledcích firmy.
Pokud se objeví zásadní problém ohrožující dobrou pověst společnosti, pro 71 % dotázaných se jeví jako nejlepší způsob, jak zabránit ještě větší škodě, rychlá akce a zjevná náprava situace. Na 55 % z nich pak doporučuje sebrat odvahu a otevřeně vysvětlit, kde se stala chyba.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist