Největší výrobce televizí v Evropě, firma Philips, chce v příštích třech letech zdvojnásobit svůj zisk. Společnost toho chce dosáhnout změnou firemní struktury. Změny jí ročně sníží náklady až o 276 milionů dolarů (5,8 miliardy korun).
Jak řekl mluvčí firmy Arent Jan Hesselink pro agenturu Bloomberg, zjednodušení firemní struktury zvýší hrubý zisk společnosti do roku 2010 ze současných 7,5 na 10 procent z celkových tržeb. Firma prý ale nehodlá propouštět, pouze přesune některé své zaměstnance na jiná místa.
Od 1. ledna 2008 se nizozemský výrobce zaměří na tři hlavní oblasti: životní styl, péči o zdraví a osvětlení. Všechny výrobky denní potřeby - od televizí po holicí strojky - budou patřit do životního stylu. Oblast péče o zdraví spojí současné divize přístrojů péče o zdraví a zdravotnického zařízení.
Jak řekl generální ředitel Philipsu Gerard Kliesterlee na tiskové konferencí, společnost plánuje také nové akvizice a chce se zaměřit hlavně na Asii.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist