Datum podpisu se neustále oddaluje, původní termín byl konec letních prázdnin. Vláda dodatek schválila v polovině srpna. Podle dodatku postaví Kapsch svůj systém s mýtnými branami na všech budoucích dálnicích, které se začnou budovat do roku 2017.

Znamená to, že Kapsch mikrovlnným systémem pokryje celou českou dálniční síť v délce 2000 kilometrů. Budoucí dálnice získal Kapsch jako náhradu za silnice první třídy, kde ministerstvo dopravy od stavby bran z velké části upustilo. Právě tuhle změnu by měl právně vyřešit dodatek.

Z původních 1200 kilometrů silnic první třídy, kde měl mýtný systém podle původní smlouvy stát, zbylo pouhých 200 kilometrů s 50 mýtnými branami. Jde o úseky, kde se do budoucna počítá s dálnicí. "Ty brány se poté na novou dálnici přesunou," řekl Řebíček. Padesát bran na "jedničkách" by měl Kapsch postavit ještě do konce roku, aby se zde mohlo mýtné začít vybírat od ledna.

Oddalování podpisu dodatku ale termín ohrožuje. "Termíny jsou šibeniční, děláme ale všechno pro to, abychom to stihli," řekl ředitel Kapsche Karel Feix. Jako napjaté označil termíny již koncem srpna. Podle Řebíčka se ale vztyčení bran již připravuje.

Jako důvod zpoždění označil Řebíček záměr dodatek zveřejnit. Obě strany řeší, s čím vším je možné seznámit veřejnost. Kapsch si totiž hodlá podle Feixe chránit své firemní technologie. "V zásadě nemáme nic proti zveřejnění dodatku, ale chceme si chránit své firemní know-how," řekl Feix.

Ministerstvo chce dodatek, který je v pořadí již třetí, zveřejnit kvůli problémům s těmi předchozími. Rozruch vzbudil především dodatek číslo jedna, ve kterém se stát mimo jiné zavázal nést zodpovědnost za některá provizorní řešení, například naftové agregáty u bran. Řebíček označil první dodatek za nevýhodný a dojednal s Kapschem dodatek číslo dvě.

Třetí dodatek nijak nemění cenu celé zakázky, která je 22 miliard za výstavbu a desetileté služby.

Ministerstvo se ale zcela nevzdalo ani myšlenky na mýtné i na silnicích nižších tříd. V současné době si úřad nechává zpracovávat analýzy, které vyhodnotí finanční výhodnost takového rozšíření. Silnice nižších tříd by ale hlídaly místo mikrovlnných bran družice a úřad by na takový systém musel vypsat nový tendr.