Vedení pošty nyní přišlo s pětiletým strategickým plánem, který má podnik zhodnotit a připravit na případnou privatizaci.
"Síť poboček budeme řešit podle potřeby. Tam, kde je to neekonomické, můžeme nasadit motorizované doručování, naopak tam, kde vznikla potřeba poboček, jako třeba v nových satelitních zástavbách, budeme zřizovat nové," říká šéf České pošty Karel Kratina.
Privatizace? Žádný spěch
Z nové strategie pošty, kterou mají HN k dispozici, vyplývá, že pošta má do pěti let vydělávat nejméně o šest miliard více než nyní. Její letošní tržby by se měly pohybovat okolo sedmnácti miliard.
To souvisí s cílem zvýšit hodnotu pošty, aby ji bylo možné výhodně privatizovat. Se samotnou privatizací stát zatím nespěchá. Na první krok, tedy změnu pošty ze státního podniku na akciovou společnost, si dal čas do konce příštího roku.
Pošta chce dál poskytovat takzvanou univerzální službu, tedy ze zákona povinné doručování obyčejných zásilek a částečně i balíků do všech míst a nabídku základních peněžních služeb. Protože tyto služby dotuje, chce mít možnost je zdražit na nákladové ceny nebo čerpat státní dotace, které ztráty pokryjí.
Nespokojení zákazníci
Podle čerstvého průzkumu telekomunikačního úřadu není více než čtvrtina lidí a pětina firem spokojena se službami pošty. Podle Kratiny bere pošta výzkum vážně, a právě nová strategie má zajistit, aby v budoucnu byla pošta stejně vážená jako třeba ta německá.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist