Předhonit konkurenci! Třeba tím, že vymyslíme to, co ještě nikoho ani nenapadlo. Dobrá. Ale přiznejme si - je to úkol hodný génia. Na počátku je tedy nutné položit si otázku: jsem génius? Odpovíte-li si ano, vymýšlejte dál. Sbohem. Připustíte-li, že ne, vítejte mezi námi. Mezi těmi, kteří géniům naslouchají. Není to obtížné: je jich mnoho a se svými myšlenkami se netají. To, co je dobré, rozpoznají od toho, co dobré není naprosto neomylně. Světu to sdělí tak, že za to první jsou ochotní platit. Ano, zákazníci.
Mám-li tedy poskytnout osobní tip na nějaký podnikatelský záměr, vyberu z nespočtu rad, které nám svým chováním zákazníci nabízejí. Zaujal mě třeba koncept neworleanské Bourbon Street; je to koncentrace barů, vináren, klubů a etnických restaurací. Člověk si může být jistý i tím, že tam vždycky potká někoho, s nímž si vymění názory nebo poslední klepy, případně si poslechne muzikantský talent za piánem nebo s kytarou. Čím víc návštěvníků, tím víc barů...
Že je to americké specifikum? No tak to se jděte mrknout na Stodolní ulici v Ostravě. A v Praze? Nic takového. Jak to, že ne? Copak na jejích periferiích nečeká žádná ulice na to, aby zavoněla a rozezvučela se veselými hlasy, aby se z ní taky stala Bourbon Street? Génius - zákazník naznačuje: čeká. Na co tedy čekají podnikatelé, kteří tak touží předhonit konkurenci?
Dnes odpovídá:
Michal Horáček, podnikatel a textař
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist