Předhonit konkurenci! Třeba tím, že vymyslíme to, co ještě nikoho ani nenapadlo. Dobrá. Ale přiznejme si - je to úkol hodný génia. Na počátku je tedy nutné položit si otázku: jsem génius? Odpovíte-li si ano, vymýšlejte dál. Sbohem. Připustíte-li, že ne, vítejte mezi námi. Mezi těmi, kteří géniům naslouchají. Není to obtížné: je jich mnoho a se svými myšlenkami se netají. To, co je dobré, rozpoznají od toho, co dobré není naprosto neomylně. Světu to sdělí tak, že za to první jsou ochotní platit. Ano, zákazníci.

Mám-li tedy poskytnout osobní tip na nějaký podnikatelský záměr, vyberu z nespočtu rad, které nám svým chováním zákazníci nabízejí. Zaujal mě třeba koncept neworleanské Bourbon Street; je to koncentrace barů, vináren, klubů a etnických restaurací. Člověk si může být jistý i tím, že tam vždycky potká někoho, s nímž si vymění názory nebo poslední klepy, případně si poslechne muzikantský talent za piánem nebo s kytarou. Čím víc návštěvníků, tím víc barů...

Že je to americké specifikum? No tak to se jděte mrknout na Stodolní ulici v Ostravě. A v Praze? Nic takového. Jak to, že ne? Copak na jejích periferiích nečeká žádná ulice na to, aby zavoněla a rozezvučela se veselými hlasy, aby se z ní taky stala Bourbon Street? Génius - zákazník naznačuje: čeká. Na co tedy čekají podnikatelé, kteří tak touží předhonit konkurenci?

Dnes odpovídá:
Michal Horáček, podnikatel a textař

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist