Od včerejška se řidičům zkrátila cesta mezi Ostravou a Bohumínem. Pro veřejnost se tu otevřelo prvních 17 kilometrů dálnice D47.
Za první část dálnice zaplatil stát 16,2 miliardy korun. Celá osmdesátikilometrová dálnice mezi Lipníkem nad Bečvou a česko-polskou hranicí by měla být dokončena v roce 2010 a stát za ni zaplatí téměř 60 miliard korun.
"Ostravskou částí bude během osmi let projíždět až 40 tisíc vozidel denně," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Mezi ostravskou Rudnou ulicí a Starým Bohumínem mohou od neděle lidé jezdit osobními auty zatím bez dálničních známek. Řidiči nákladních vozidel ale musí počítat s mýtnými branami. Dálniční průtah Ostravou odvede dopravu ze západu na severovýchod města. Podle ostravského primátora Petra Kajnara dálnice zvyšuje atraktivitu regionu v očích investorů, v krajině však zůstane "civilizační jizvou".
Na prvním dálničním úseku D47 budou řidiči projíždět čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami. V úseku je také 25 mostů v celkové délce zhruba tři kilometry. Další části dálnice se budou otevírat postupně. V dubnu 2008 spojí dálnice Ostravu s Bílovcem, v listopadu bude dokončen úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem, o rok později úsek do Bílovce. Celou stavbu uzavře v roce 2010 poslední část mezi Bohumínem a polskou dálnicí A1.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist