Od včerejška se řidičům zkrátila cesta mezi Ostravou a Bohumínem. Pro veřejnost se tu otevřelo prvních 17 kilometrů dálnice D47.

Za první část dálnice zaplatil stát 16,2 miliardy korun. Celá osmdesátikilometrová dálnice mezi Lipníkem nad Bečvou a česko-polskou hranicí by měla být dokončena v roce 2010 a stát za ni zaplatí téměř 60 miliard korun.

"Ostravskou částí bude během osmi let projíždět až 40 tisíc vozidel denně," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Mezi ostravskou Rudnou ulicí a Starým Bohumínem mohou od neděle lidé jezdit osobními auty zatím bez dálničních známek. Řidiči nákladních vozidel ale musí počítat s mýtnými branami. Dálniční průtah Ostravou odvede dopravu ze západu na severovýchod města. Podle ostravského primátora Petra Kajnara dálnice zvyšuje atraktivitu regionu v očích investorů, v krajině však zůstane "civilizační jizvou".

Na prvním dálničním úseku D47 budou řidiči projíždět čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami. V úseku je také 25 mostů v celkové délce zhruba tři kilometry. Další části dálnice se budou otevírat postupně. V dubnu 2008 spojí dálnice Ostravu s Bílovcem, v listopadu bude dokončen úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem, o rok později úsek do Bílovce. Celou stavbu uzavře v roce 2010 poslední část mezi Bohumínem a polskou dálnicí A1.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist