Omezené bankovní služby na pobočkách České pošty by měly rychle srovnat krok s ostatními tuzemskými bankami. Poštovní spořitelna ze skupiny ČSOB, která má na tomto teritoriu výsadní postavení, včera zveřejnila ambiciózní plán. Během deseti let chce získat milión nových klientů a stát se lídrem mezi bankami pro drobné klienty.
Strategie Poštovní spořitelny se přitom zaměřuje především na klienty České spořitelny. Ta má totiž ze všech tuzemských bank nejvíc běžných klientů, na které svou nabídku cílí i Poštovní spořitelna. "V příštích letech budeme razantně atakovat pozici České spořitelny," potvrdila Vlasta Dolanská, ředitelka Poštovní spořitelny.
Česká spořitelna reagovala na plánovanou expanzi Poštovní spořitelny diplomaticky. "Svou pozici největší retailové banky průběžně upevňujeme. Jsme na špici v hypotékách, spotřebitelských půjčkách a například v kreditních kartách. Hodláme toto postavení dál posilovat" řekla Klára Gajdušková, mluvčí České spořitelny.
Stejně rezervovaně reagoval i Jan Hainz z GE Money Bank, která v akvizici klientů patří k nejúspěšnějším bankám. "Před pár lety nám ročně přibývalo až sto tisíc zákazníků. Teď už je to kvůli konkurenci ostatních bank složitější," uvedl Hainz.
Ani bývalých šéf Komerční banky Alexis Juan si tak vysoký cíl nekladl. Komerční bance přibývá ročně přes padesát tisíc zákazníků.

Hypotéka z pošty
Poštovní spořitelna svou strategii do roku 2015 zveřejnila jen v hrubých obrysech a v hlavních bodech zůstává v dost obecné rovině. "Banka na poště" by chtěla mít služby pro běžné klienty a za výhodné ceny. "Rozsáhlý transformační program teprve startuje," přiznává Jan Lamser z vedení ČSOB. Konkrétní kroky jsou známy jenom pro období následujícího roku.
První viditelné změny přijdou až příští rok na jaře. Až od ledna 2006 totiž začne platit nová smlouva mezi Českou poštou a ČSOB, která má přeměnu Poštovní spořitelny umožnit. Na vybraných poštách mají být například přepážky, u kterých budou lidé při vyřizování složitějších transakcí sedět. V nabídce se mimo jiné nově objeví hypotéky.
Dalším trumfem má být využití zhruba dvou tisíc mobilních agentů Českomoravské stavební spořitelny, kteří budou lidem prodávat například půjčky, pojištění nebo fondy. Poštovní spořitelna chce zabodovat také s novou službou. Ve vybraných obchodech chce klientům zajistit takzvaný cash back - čili možnost při placení kartou získat zároveň i hotovost a ušetřit tak za výběr z bankomatu.

Ambiciózní, ale splnitelné
Plán je to podle odborníků ambiciózní, ale nezatracují ho. "Mezi šesti milióny klientů bank se určitě najde sto tisíc nespokojených ročně. Bude záležet na tom, jak kvalitní služby a výhodné ceny na poště získají," říká například Jan Sýkora ze společnosti Wood & Company.
Poštovní spořitelna chce také nově školit zaměstnance pošt a na požadavek svých klientů rozšířit elektronické bankovnictví.

051012-15 ()

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist