Francouzi si sice stěžují na stále méně peněz v peněžence, pohled na statistiky prodeje kosmetiky v loňském roce ale tvrdí něco zcela jiného.

Voňavek, líčidel, pleťových krémů a dalších zkrášlujících prostředků se totiž vloni prodalo celkem za 2,9 miliardy eur (přes 75 miliard korun), což je oproti roku 2006 nárůst o 4,5 procenta.

Podle americké společnosti pro výzkum trhu NPD byl z dámských parfémů nejprodávanější klasický Chanel No.5, z pánských opětovně Le Male, který vyrábí módní dům Jean Paul Gaultier.

O nový vzestup trhu s kosmetikou se přitom zasloužili muži, kteří se vrhali po všech novinkách. Prodej nových produktů pánské kosmetiky vzrostl proti roku 2006 o polovinu.

Skutečnost, že zájem mužů o péči o tělo roste, dokládají také studie německého výrobce Beiersdorf, který je v oblasti pánské kosmetiky jednička. Jeho podíl na trhu činí patnáct procent, pánské pleťové produkty se na celkovém obratu firmy podílí již pětinou.

Pro muže je podle výzkumů péče důležitá především z těchto důvodů: konkurence v zaměstnání, očekávání partnera, atraktivita a sebevědomí.

Francouzi v oblasti parfémů sází na klasiku. Mezi pěticí nejúspěšnějších pánských vůní totiž žádné velké změny nenastaly. Za Le Male se umístily Diorova Eau Sauvage, Boss od Huga Bosse, Azzaro pour Homme a Armaniho Acqua di Gio. Le Male, v překladu samec, chlap, se přitom do čela dostal již v roce 1999.

Ještě starší je Chanel No.5, který preferují ženy. Parfém, o němž kdysi Marilyn Monroeová prohlásila, že spává jen v několika jeho kapkách, byl vytvořen už v roce 1921 a je nejprodávanější parfém na světě vůbec.

K jeho nové popularitě ve Francii, kde ho nakrátko předstihl Angel od Thierry Muglera, přispěla i nynější herecká hvězda Nicole Kidmanová, která mu od roku 2005 dělá reklamu šotem nahraným v Paříži. Druhou nejoblíbenější vůní je J'adore od Diora, následuje Angel, Coco Mademoiselle (opět Chanel) a 1er parfum od Lolity Lempické.

Z celkové sumy 2,9 miliardy eur utracených za kosmetiku na parfémy připadá 1,8 miliardy, což je meziroční nárůst o pět procent. Vloni se v zemi galského kohouta prodalo 39 milionů flakonů, průměrná cena se pohybovala kolem 47 eur. O 4,8 procenta se zvýšil prodej líčidel, u produktů péče o pleť to bylo jen o půl procenta.