Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců pokrývek hlavy novojičínský Tonak chce v Česku a v Evropě v následujících čtyřech letech otevřít přes 20 firemních prodejen. Do těchto obchodů bude investovat zhruba 20 milionů korun.
Ve vlastních obchodech bude společnost prodávat své luxusní výrobky, testovat nové kolekce klobouků a sledovat strukturu zákazníků a jejich preference. Levnější klobouky bude nadále nabízet v obchodních řetězcích.
V českých městech plánuje tento druhý největší oděvní výrobce mít deset až čtrnáct firemních prodejen. Dalších deset jich má provozovat v evropských metropolích. U nás už otevřel Tonak první firemní obchod letos v únoru v pražském paláci Koruna.
Tržby Tonaku loni klesly meziročně o 8,6 procenta na 478 milionů korun. Firma vyváží zhruba 88 procent své produkce do zemí, jakými jsou USA, Německo, Rusko, ale také Austrálie nebo Čína.
Tonak má své závody v Novém Jičíně a ve Strakonicích. Podnik ovládá strakonická společnost Fezko, kterou koupí francouzský výrobce autotextilií Michel Thierry Group.