Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců pokrývek hlavy novojičínský Tonak chce v Česku a v Evropě v následujících čtyřech letech otevřít přes 20 firemních prodejen. Do těchto obchodů bude investovat zhruba 20 milionů korun.

Ve vlastních obchodech bude společnost prodávat své luxusní výrobky, testovat nové kolekce klobouků a sledovat strukturu zákazníků a jejich preference. Levnější klobouky bude nadále nabízet v obchodních řetězcích.

V českých městech plánuje tento druhý největší oděvní výrobce mít deset až čtrnáct firemních prodejen. Dalších deset jich má provozovat v evropských metropolích. U nás už otevřel Tonak první firemní obchod letos v únoru v pražském paláci Koruna.

Tržby Tonaku loni klesly meziročně o 8,6 procenta na 478 milionů korun. Firma vyváží zhruba 88 procent své produkce do zemí, jakými jsou USA, Německo, Rusko, ale také Austrálie nebo Čína.

Tonak má své závody v Novém Jičíně a ve Strakonicích. Podnik ovládá strakonická společnost Fezko, kterou koupí francouzský výrobce autotextilií Michel Thierry Group.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist