To představuje obchod, který je i z evropského hlediska mimořádný. Požádali jsme proto generálního ředitele a předsedu představenstva CS Cargo, a. s., ing. Petra Vlčka o odpovědi na několik otázek.


Logistická společnost CS Cargo patří k největším nejen v ČR, ale také ve střední a východní Evropě. Kolik vozidel představuje současný park a jak by se měl v nejbližší době měnit?

V současné době provozujeme kolem 2000 vozidel denně. Přibližně polovina z nich je ve vlastnictví skupiny CS Cargo. Disponujeme všemi druhy vozidel, od jednopaletových až po velkoobjemové soupravy, přičemž všechna naše vozidla odpovídají ekologickým normám EURO 4 a EURO 5. V nejbližší době navíc očekáváme další výrazné rozšíření našeho vozového parku. V březnu jsme podepsali smlouvu se společností Mercedes Benz, díky níž v následujících dvou letech náš vozový park rozšíříme o 1500 nákladních vozů této značky. Vozidla patří ve své kategorií mezi špičku v oblasti technologii a splňují nejpřísnější ekologické normy EURO 5. Na vozidla nahlížíme jako na virtuální sklady a náš vlastní logistický systém umožňuje jejich maximální výtěžnost. Na přepravu stejného objemu zboží tak potřebujeme méně vozidel než menší dopravní firmy.


Jaké zboží převážně přepravujete a do kterých teritorií?

Naším nejvýznamnějším klientským sektorem, ve kterém provádíme kolem poloviny našich výkonů, je automobilový průmysl, což je odvětví s nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost logistických služeb. Následují dodávky pro potravinářské společnosti. Kromě jiného jsme největším přepravcem piva v České republice a na Slovensku. Kombinace nápojů a automobilového průmyslu je obzvlášť výhodná. Zejména během letních měsíců dochází ke kompenzaci sezonních vlivů v těchto oborech. Přepravu realizujeme ve všech zemích Evropy, významné jsou především Německo a Španělsko.


Jaký je v současné době největší problém kamionové dopravy?

Z našeho úhlu pohledu největší problém pro kamionovou dopravu představuje kapacita českých silnic vyšší třídy, která bohužel ani zdaleka nedosahuje úrovně západoevropských zemí. Velmi rádi bychom přivítali dobudování a další zhuštění dálniční sítě včetně výstavby nových odstavných parkovišť, a také vybudování obchvatů měst, přes které procházejí významné dopravní tepny. Jen dostatečně rychlým budováním infrastruktury v kombinaci se striktním uplatňováním nejpřísnějších ekologických norem lze dosáhnout pozitivní změny, protože s růstem ekonomiky se bude zvyšovat i objem nákladní automobilové dopravy. n

kb