To představuje obchod, který je i z evropského hlediska mimořádný. Požádali jsme proto generálního ředitele a předsedu představenstva CS Cargo, a. s., ing. Petra Vlčka o odpovědi na několik otázek.
Logistická společnost CS Cargo patří k největším nejen v ČR, ale také ve střední a východní Evropě. Kolik vozidel představuje současný park a jak by se měl v nejbližší době měnit?
V současné době provozujeme kolem 2000 vozidel denně. Přibližně polovina z nich je ve vlastnictví skupiny CS Cargo. Disponujeme všemi druhy vozidel, od jednopaletových až po velkoobjemové soupravy, přičemž všechna naše vozidla odpovídají ekologickým normám EURO 4 a EURO 5. V nejbližší době navíc očekáváme další výrazné rozšíření našeho vozového parku. V březnu jsme podepsali smlouvu se společností Mercedes Benz, díky níž v následujících dvou letech náš vozový park rozšíříme o 1500 nákladních vozů této značky. Vozidla patří ve své kategorií mezi špičku v oblasti technologii a splňují nejpřísnější ekologické normy EURO 5. Na vozidla nahlížíme jako na virtuální sklady a náš vlastní logistický systém umožňuje jejich maximální výtěžnost. Na přepravu stejného objemu zboží tak potřebujeme méně vozidel než menší dopravní firmy.
Jaké zboží převážně přepravujete a do kterých teritorií?
Naším nejvýznamnějším klientským sektorem, ve kterém provádíme kolem poloviny našich výkonů, je automobilový průmysl, což je odvětví s nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost logistických služeb. Následují dodávky pro potravinářské společnosti. Kromě jiného jsme největším přepravcem piva v České republice a na Slovensku. Kombinace nápojů a automobilového průmyslu je obzvlášť výhodná. Zejména během letních měsíců dochází ke kompenzaci sezonních vlivů v těchto oborech. Přepravu realizujeme ve všech zemích Evropy, významné jsou především Německo a Španělsko.
Jaký je v současné době největší problém kamionové dopravy?
Z našeho úhlu pohledu největší problém pro kamionovou dopravu představuje kapacita českých silnic vyšší třídy, která bohužel ani zdaleka nedosahuje úrovně západoevropských zemí. Velmi rádi bychom přivítali dobudování a další zhuštění dálniční sítě včetně výstavby nových odstavných parkovišť, a také vybudování obchvatů měst, přes které procházejí významné dopravní tepny. Jen dostatečně rychlým budováním infrastruktury v kombinaci se striktním uplatňováním nejpřísnějších ekologických norem lze dosáhnout pozitivní změny, protože s růstem ekonomiky se bude zvyšovat i objem nákladní automobilové dopravy. n
kb
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist