Dagmar Šimonová,
HR manažerka společnosti LMC
Myslím, že to lze poznat celkem jednoduše, a to citem i rozumem současně. Většinou to, co není přirozené, nebývá upřímné. Tudíž lze snadno rozlišit, co je loajalita a kde už jde o patolízalství. I když záleží na preferencích. Někomu může být totiž patolízalství klidně příjemné. A vůbec to není jev, který by se u nás ve firmách nevyskytoval.
Dana Juříčková,
HR manažerka Sitronics
Nesmíme si plést loajálního zaměstnance a patolízala. První má zdravý pohled na situaci, poukazuje na problémy. Současně se snaží najít řešení problému. Naopak patolízal nekritizuje, rozhodně nikdy jako první. Se vším souhlasí, nesnaží se poukázat na slabé stránky. Nikdy od něj nemůžeme čekat řešení. Pro každého vedoucího je ale konstruktivní kritika ideální způsob, jak dostává zpětnou vazbu. Loajální zaměstnanec je otevřený vůči změnám, ale dokáže být zdravě kritický. Přichází s připomínkami tam, kde vidí možnost změny. Často se ale setkávám také s jiným druhem námitek. Jejím původcem je notorický kritik, který na problémy sice upozorňuje, ale jejich řešení ho vůbec nezajímá. Taková kritika je zbytečná, nepřináší žádná řešení a každému jen zhoršuje náladu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist