Od Nového roku si řidiči na mnoha místech budou nejspíš moci dělat, co chtějí. Pokud se včera schválený policejní zákon nezmění, policistu s radarem hned tak nepotkají.

Například chebský okres s třiadevadesáti tisíci obyvatel a deseti městy: radar, který před půlrokem zakoupila městská policie v Chebu, je jedním ze čtyř, které teď připadají na celý region. "Značně nám to pomáhá. Když strážníci měří na svých rizikových úsecích, tak se dopravní policisté mohou soustředit jinam," říká Václav Heger z tamního okresního policejního ředitelství.

Přitom zdejší dopravní policie je neobvyklý případ - má plný stav. I když hlavně proto, že k ní po vstupu do Schengenu přišli lidé od cizinecké policie.

To už ale neplatí o Nymbursku. Na šest zdejších měst připadá plných šest dopravních policistů se dvěma radary. "S lidmi máme docela problém. Na silnicích nám proto vypomáhají pořádkoví policisté," uvádí Jaroslav Novák, zástupce ředitele okresního policejního ředitelství.

Celkově chybí v Česku kolem sedmi stovek "dopraváků". "V Praze nás státní policie často žádá o pomoc s měřením, protože sama na to nestačí," říká náměstek ředitele pražských strážníků Ludvík Klema.

Ne všude jsou ale radary městské policie přijímány s nadšením. Například ústecká radnice chce mít celkem až dvacet stacionárních radarů.

Tamní dopravní inspektorát jí ale vzkázal, aby raději vystavěla zpomalovací prahy.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist