Zlatou příčku mezi českými internetovými stránkami pro podnikatele potvrdil oficiální portál pro podnikání a export BusinessInfo.cz, který provozuje agentura CzechTrade. Vyplynulo to z pravidelného průzkumu zjišťujícího "povědomí o značce" mezi uživateli internetu, kteří hledají informace o podnikání v České republice. Jako první volbu ho uvedlo 12 procent dotazovaných.

BusinessInfo.cz obhájil také loňskou pozici jedničky mezi portály, které si respondenti vybaví spontánně. Celkem 22 % z 581 účastníků průzkumu jmenovalo BusinessInfo.cz, když mělo uvést deset českých webových stránek s informacemi pro podnikatele. Na druhém místě skončil portál Finance.cz se 17 %, o třetí příčku se s 16 % dělily portály Mesec.cz a Justice.cz.

BusinessInfo.cz si v průběhu roku 2008 upevnil pozici mezi návštěvníky internetu, kteří si na něj vzpomenou jako na první, když přijde řeč na portály pro podnikatele. Oproti roku 2007 si polepšil o další procento a posunul se z 11 na 12 %. Za ním skončily s 9 % portály Finance.cz a Seznam.cz.

Dalším úspěchem je posun ve sledování tzv. spontánní znalosti značky. V září 2008 si BusinessInfo.cz vybavilo 22 % dotazovaných. To je o čtyři procentní body více než v prosinci 2007. Ve stejném výzkumu v roce 2004 patřila portálu BusinessInfo s 11 % až osmá příčka, v roce 2006 už to bylo druhé místo za portálem Seznam.cz.

V rámci hodnocení jednotlivých kritérií vybraných portálů se BusinessInfo.cz drží na vedoucí pozici u šesti ze sedmi kritérií (množství informací na portálu, úplnost, struktura informací, aktuálnost, důvěryhodnost, grafické zpracování a celková spokojenost).

Během roku 2008 dosáhl oficiální portál pro podnikání a export BusinessInfo.cz také nárůstu návštěvnosti. Zatímco letošní průměr je 200 tisíc návštěvníků měsíčně, v roce 2007 to bylo v průměru 180 tisíc unikátních návštěv za měsíc.

Uživatelé na stránkách BusinessInfo.cz nejčastěji vyhledávají informace týkající se financí, daní, legislativy či nejrůznějších právních úkonů. Ve spolupráci s CzechTrade portál neustále aktualizuje databáze exportních příležitostí s možností podrobného filtrování a informace z oblasti zahraničního obchodu, jejichž součástí jsou tzv. souhrnné teritoriální informace. V rámci sekce Evropská unie nyní portál aktuálně přichází s novou rubrikou, která bude společnou informační platformou pro podnikatelskou veřejnost v rámci chystaného předsednictví České republiky v Radě EU.

Autor je člen týmu BusinessInfo.cz

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist