Vážená čtenářko,
vážený čtenáři,
patříte k těm, "které manažují a jež delegují lídři"? Ti lídři, již mají na starosti "prajslisty", "raporty", přičemž jsou vždy "byzy", musí být "kúl" a "kosmopolitní" a umí "ocelebrovat" každý "sakces"?
Novým seriálem HN se obracíme zejména k těm, kteří se znepokojením či zájmem sledují, jak do řeči různých profesí proniká "čengličtina". Tedy jakýsi voříšek češtiny a angličtiny, stále silněji štěkající v naší mateřštině.
V Byznys slovníku se vám pokusíme vysvětlit, jaký vlastně mají kříženci angličtiny a češtiny význam a zda je nelze nahradit českým slovem. S nadsázkou sobě vlastní nám v tom pomůže grafik Pavel Beneš, který sestavil slovník "reklamštiny".
A zapojit se můžete i vy! Pokud sami objevíte "čenglišský" výraz ve svém oboru, žádáme vás, zašlete jej autorovi seriálu na emailovou adresu pavel@benes.cz.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist