Americká maloobchodní společnost Walmart plánuje expanzi svých menších obchodů Neighborhood Markets. Podle listu Financial Times společnost najala tým manažerů, kteří se mají zaměřit pouze na menší obchody a jejich rozvoj. Menší obchody v současnosti představují pouze nepatrnou část celkových příjmů firmy v USA.

Walmart považuje malé obchody za možný zdroj růstu v budoucnosti, protože expanze jeho velkých supermarketů zpomaluje. Firma má v současnosti v USA kolem 150 obchodů Neighborhood - první otevřela v roce 1998. Jejich rozloha je méně než čtvrtinová ve srovnání s velkými supermarkety firmy. Obchody nabízejí stejné zboží jako hlavní supermarkety a podle analytiků tak slouží spíše jako malé hypermarkety, místo toho, aby vycházely vstříc potřebám obyvatel v místech působení.

Zájem o malé obchody přichází v době, kdy se Walmart snaží zlepšit svoji ziskovost prostřednictvím současné sítě obchodů. Rostoucí zájem o menší formát obchodů způsobil, že společnost již reorganizovala dva současné obchody ve Phoenixu a Houstonu a upravila jejich nabídku potřebám místních hispánských obyvatel, píše britský list.

Menší formát obchodů by mohl firmě také pomoci proniknout do některých oblastí, jako je Chicago, New York a Kalifornie, kde se politici staví proti další expanzi obřích supermarketů. Řetězec menších obchodů Fresh & Easy provozuje v USA i britská společnost Tesco.

Walmart je největší maloobchodní společnost na světě. Nedávno ze svého názvu vypustila pomlčku, dříve se psala jako Wal-Mart.