Americká maloobchodní společnost Walmart plánuje expanzi svých menších obchodů Neighborhood Markets. Podle listu Financial Times společnost najala tým manažerů, kteří se mají zaměřit pouze na menší obchody a jejich rozvoj. Menší obchody v současnosti představují pouze nepatrnou část celkových příjmů firmy v USA.
Walmart považuje malé obchody za možný zdroj růstu v budoucnosti, protože expanze jeho velkých supermarketů zpomaluje. Firma má v současnosti v USA kolem 150 obchodů Neighborhood - první otevřela v roce 1998. Jejich rozloha je méně než čtvrtinová ve srovnání s velkými supermarkety firmy. Obchody nabízejí stejné zboží jako hlavní supermarkety a podle analytiků tak slouží spíše jako malé hypermarkety, místo toho, aby vycházely vstříc potřebám obyvatel v místech působení.
Zájem o malé obchody přichází v době, kdy se Walmart snaží zlepšit svoji ziskovost prostřednictvím současné sítě obchodů. Rostoucí zájem o menší formát obchodů způsobil, že společnost již reorganizovala dva současné obchody ve Phoenixu a Houstonu a upravila jejich nabídku potřebám místních hispánských obyvatel, píše britský list.
Menší formát obchodů by mohl firmě také pomoci proniknout do některých oblastí, jako je Chicago, New York a Kalifornie, kde se politici staví proti další expanzi obřích supermarketů. Řetězec menších obchodů Fresh & Easy provozuje v USA i britská společnost Tesco.
Walmart je největší maloobchodní společnost na světě. Nedávno ze svého názvu vypustila pomlčku, dříve se psala jako Wal-Mart.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist