První terénní vůz s okřídleným šípem ve znaku čili Škoda Yeti bude hlavním magnetem expozice mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na nadcházejícím autosalonu v Dillí, který potrvá od zítřka do 11. ledna. Po tokijském autosalonu je největší asijskou přehlídkou nových vozů a vůbec prvním velkým autosalonem v novém roce.

"Již devátým rokem se Indie řadí mezi nejvýznamnější trhy Škoda Auto. Důležitost, kterou český výrobce tomuto trhu přikládá, se odráží v jeho expozici na Auto Expo 2010 v Dillí. V národní premiéře se zde návštěvníkům představí novinka s mimořádným potenciálem, SUV Škoda Yeti. V expozici budou dále zástupci modelových řad Fabia a také Octavia, v Indii nabízená pod označením Laura," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Indii uchvátila laura

Dveře na indický trh Škodovce otevřel její nejúspěšnější model Škoda Octavia, respektive Laura, který se jako první začal vyrábět v továrně Škoda Auto v Aurangabádu. Ten leží zhruba 300 kilometrů východně od Bombaje.

Škoda Laura katapultovala mladoboleslavskou automobilku na indickém trhu mezi luxusní značky. Skuteční indičtí milionáři a špičkoví manažeři sice považují za luxus značky Chevrolet a Mercedes, na Škodu Laura a později i na Škodu Superb si však zvykli indičtí lékaři, právníci a středně postavení manažeři technologických společností.

Jejich příjmy se pohybují kolem sto tisíc rupií měsíčně, což je mimochodem cena nejlevnějšího auta na světě, minivozu Tata Nano, a tak pro ně není žádný problém zaplatit milion až půldruhého milionu rupií za Škodu Laura nebo 2,7 milionu za superb.

Tato vrstva ve více než miliardové Indii sílí, podle odhadů z roku 2008 mělo střední příjmy zhruba šedesát milionů Indů. To je obrovský trh. Od listopadu 2001, kdy vstoupila značka Škoda na indický trh, tam prodala 80 tisíc vozů.

Škoda chce více dealerů

Škodovka chce svou pozici v Indii i nadále posilovat. V současné době disponuje sítí 62 dealerství, jejich počet se má podle potřeb trhu zvyšovat. A pokud bude mít yeti na autosalonu úspěch, uvažuje i o jeho výrobě v Indii. Indické závody Škoda Auto India Private Limited (SAIPL) v městě Aurangabád s roční kapacitou 30 tisíc vozů a VW India v Púně nyní vyrábějí modely Fabia, Octavia (jde o vůz první generace), Laura (čili Octavia druhé generace) a Superb.

Podle Reinharda Flegera, člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing, jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí úspěšné budoucnosti značky Škoda v Asii. "Vstup na nový perspektivní trh je pro nás vždy velkou výzvou. Je třeba zvolit správnou strategii, nabídnout odpovídající produkty a najít kvalifikované spolupracovníky. To vše se nám zde v Indii podařilo, což dokládají naše výsledky. Jsme zde devět let, neustále uvádíme nové produkty, rozšiřujeme prodejní síť a zvyšujeme počty prodejů. Věřím, že zkušenosti z Indie nám podstatnou měrou pomohou na cestě značky Škoda dále na východ," řekl Fleger.


Škoda v Indii

30 000

aut ročně je kapacita továrny Škodovky v indickém Aurangabádu. Spolu s továrnou VW v Púně vyrábí modely Fabia, Octavia (I. generace), Laura (Octavia II. generace) a Superb.

Postavení Škody Auto na indickém trhu

Konkurence

V Indii se ročně prodá zhruba jeden milion osobních aut. Mezi nejprodávanější značky patří indická Tata, indická Maruti (pobočka japonské Suzuki), korejský Hyundai a dále Ford, Honda, Toyota, Hindustan Motor či General Motors. Přímými konkurenty vozů Škoda Laura jsou Honda City, Toyota Corolla,
Chevrolet Optra, Mitsubishi Lancer či Maruti Baleno.

Expanze Škodovky

Plánem Škodovky je rozšířit počet zastoupení v Indii, v závislosti na růstu poptávky, během pěti let z dosavadních 62 na stovku. Současně chce značka rozšířit výrobu v Indii o nové modely, mimo jiné i o SUV Škoda Yeti, pokud tento vůz indické zákazníky zaujme.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist