Raději nebudeme létat v noci, oznámila investiční skupina Penta k projektu vodochodského letiště. To se má stát druhé největší v zemi a Penta do něho chce investovat tři miliardy korun.

Obce v okolí, organizace i jednotlivci podali své připomínky k plánovanému druhému civilnímu letišti pro Prahu. A na ty připomínky, které by mohly zkomplikovat schválení projektu ministerstvem životního prostředí, chce letiště reagovat.

"Z projektu jsme vypustili noční létání, od desáté večer do šesti ráno nic nepoletí," říká šéf letiště Martin Kačur. Tím se vliv na obyvatele podle něj dramaticky sníží.

To ale není jediným ústupkem, který přepracovaný projekt má. Nově také počítá s připojením přímo na dálnici D8. Tak se chce letiště vyhnout riziku, že by bylo s miliony cestujících příliš velkou zátěží dopravy v oblasti. Silnice totiž již nyní nestačí rychlé výstavbě satelitních městeček v okolí.

"Ani my nechceme, aby lidé při cestě na letiště stáli v kolonách," vysvětluje Kačur. Na spojku s dálnicí chtějí přispět a hledají partnery z řad developerů, kteří by se na budování komunikace také podíleli.

Novou studii o vlivu na životní prostředí, podle které se budou letadla zastavěným oblastem vyhýbat více, než se původně plánovalo, chtějí ministerstvu předložit během dubna. Pokud nenastanou komplikace, má letiště pro nízkonákladové aerolinie zahájit provoz v roce 2013.