Řetězcům restaurací s rychlým občerstvením Burger King Corp. a Yum Brands Inc. se v posledních třech měsících loňského roku dařilo. Zisk Burger King ve druhém fiskálním čtvrtletí stoupl o 13 procent na 50,2 milionu USD (948,1 milionu Kč). Zisk Yum Brands, která provozuje restaurace Taco Bell, KFC a Pizza Hut, se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil o šest procent na 216 milionů USD.
Tržby Burger King se zvýšily o dvě procenta na 654,4 milionu USD. Tržby podpořilo 95 nových restaurací a příznivý vývoj směnných kurzů. Tržby v restauracích otevřených nejméně rok naopak klesly o dvě procenta. Společnost je druhým největším hamburgerovým řetězcem v USA.
Tržby Yum Brands se snížily o jedno procento na 3,37 miliardy USD. Společnost uvedla, že výsledky negativně ovlivnil hlavně výkon na domácím trhu. Za celý rok ale zisk Yum Brands stoupl na 1,07 miliardy USD z předloňských 964 milionů USD, a poprvé v historii tak překonal hranici jedné miliardy dolarů. Yum otevřela loni v zahraničí 898 restaurací, z toho v Číně rekordních 509 provozoven.
NOVÉ RESTAURACE
Burger King jich otevřel 95.
FOTO: ARCIV HN
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist