Řetězcům restaurací s rychlým občerstvením Burger King Corp. a Yum Brands Inc. se v posledních třech měsících loňského roku dařilo. Zisk Burger King ve druhém fiskálním čtvrtletí stoupl o 13 procent na 50,2 milionu USD (948,1 milionu Kč). Zisk Yum Brands, která provozuje restaurace Taco Bell, KFC a Pizza Hut, se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil o šest procent na 216 milionů USD.

Tržby Burger King se zvýšily o dvě procenta na 654,4 milionu USD. Tržby podpořilo 95 nových restaurací a příznivý vývoj směnných kurzů. Tržby v restauracích otevřených nejméně rok naopak klesly o dvě procenta. Společnost je druhým největším hamburgerovým řetězcem v USA.

Tržby Yum Brands se snížily o jedno procento na 3,37 miliardy USD. Společnost uvedla, že výsledky negativně ovlivnil hlavně výkon na domácím trhu. Za celý rok ale zisk Yum Brands stoupl na 1,07 miliardy USD z předloňských 964 milionů USD, a poprvé v historii tak překonal hranici jedné miliardy dolarů. Yum otevřela loni v zahraničí 898 restaurací, z toho v Číně rekordních 509 provozoven.


NOVÉ RESTAURACE
Burger King jich otevřel 95.
FOTO: ARCIV HN

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist