Mladoboleslavská Škoda přivezla do Ženevy nejrychlejší verzi malé fabie s tradičním označením RS. Na rozdíl od Fabie RS první generace, jež měla pod kapotou naftový čtyřválec 1,9 TDI, jezdí novinka s dvakrát přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 180 koní.

Konstrukčně unikátní čtyřválec s turbodmychadlem, mechanickým kompresorem a mezichladičem stlačeného vzduchu se ve škodovce objevuje vůbec poprvé. Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulejší nárůst výkonu motoru, protože obě zařízení vzájemně spolupracují. Do 2400 otáček tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor, který se odpojuje nejpozději při dosažení hranice 3500. V tomto pásmu otáček už dosáhne své plné účinnosti turbodmychadlo, které pak přebírá pomyslnou štafetu.

Nová Fabia RS je nově k dispozici nejen s karoserií hatchback, ale také jako kombík. Ve verzi Combi je o něco rychlejší - jede maximálně 226 km/h, zatímco s kratší karoserií je od dva kilometry pomalejší. Na stokilometrovou rychlost se obě dostanou za 7,3 vteřiny a průměrně jim stačí jen 6,4 litru paliva. Na silnici lze verzi RS rozeznat podle jiného předního nárazníku s kruhovými mlhovkami nebo příplatkovými LED diodami pro denní svícení. Na zádi vozu je difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Fabia RS má standardně 17'' kola z lehkých slitin. Do prodeje se Fabia RS dostane v létě, cenu automobilka zatím tají.

Nová generace
Nejrychlejší Fabia RS je také poprvé ve verzi kombi.
foto: Škoda

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist