Mladoboleslavská Škoda přivezla do Ženevy nejrychlejší verzi malé fabie s tradičním označením RS. Na rozdíl od Fabie RS první generace, jež měla pod kapotou naftový čtyřválec 1,9 TDI, jezdí novinka s dvakrát přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 180 koní.
Konstrukčně unikátní čtyřválec s turbodmychadlem, mechanickým kompresorem a mezichladičem stlačeného vzduchu se ve škodovce objevuje vůbec poprvé. Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulejší nárůst výkonu motoru, protože obě zařízení vzájemně spolupracují. Do 2400 otáček tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor, který se odpojuje nejpozději při dosažení hranice 3500. V tomto pásmu otáček už dosáhne své plné účinnosti turbodmychadlo, které pak přebírá pomyslnou štafetu.
Nová Fabia RS je nově k dispozici nejen s karoserií hatchback, ale také jako kombík. Ve verzi Combi je o něco rychlejší - jede maximálně 226 km/h, zatímco s kratší karoserií je od dva kilometry pomalejší. Na stokilometrovou rychlost se obě dostanou za 7,3 vteřiny a průměrně jim stačí jen 6,4 litru paliva. Na silnici lze verzi RS rozeznat podle jiného předního nárazníku s kruhovými mlhovkami nebo příplatkovými LED diodami pro denní svícení. Na zádi vozu je difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Fabia RS má standardně 17'' kola z lehkých slitin. Do prodeje se Fabia RS dostane v létě, cenu automobilka zatím tají.
Nová generace
Nejrychlejší Fabia RS je také poprvé ve verzi kombi.
foto: Škoda
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist