Společnost Google neporušuje zákon prodejem reklamy na luxusní značky ve svém internetovém vyhledávači, přestože k nim nevlastní žádná práva. Rozhodl o tom včera Evropský soudní dvůr v Lucemburku. Google žalovalo několik francouzských výrobců především luxusního zboží. Mezi nimi je například firma Louis Vuitton, které se nelíbí, že prakticky jakýkoliv zájemce si u americké internetové společnosti může zakoupit reklamu na předem vybraná klíčová slova.

Francouzským společnostem je trnem v oku, že poté, co uživatel internetového vyhledávače tato klíčová slova zadá, zobrazí se mu kromě tradičního výsledku hledání i reklama na internetové stránky firmy, která možnosti spojit své jméno s konkrétními slovy či slovními spojeními využila.

Soud však na podobné praxi neshledal nic nelegálního.

Včerejší rozsudek nicméně neznamená, že Louis Vuitton a další společnosti přestanou usilovat o zákaz této služby, kterou Google nazývá AdWords. Se svojí žalobou se totiž původně obrátily na francouzský soud, který se ovšem dotázal právě nejvyššího soudu Evropské unie. Šance výrobců luxusního zboží a dalších firem však od začátku nebyly příliš vysoké.

Generální advokát, jehož názorem se v drtivé většině řídí i konečný verdikt soudu, se již v loňském roce postavil za americkou společnost. "Google se nedopustil porušení ochranných známek, když umožňuje zájemcům, aby si prostřednictvím AdWords vybrali libovolná klíčová slova," uvedl tehdy. Podle něj se samotným vybráním klíčových slov ve vyhledávači neuskutečňuje prodej výrobku ani objednání služby. Google prý navíc vybrané značky nijak nepoškozuje.