Jiří Přibyl a Martin Imrich
Jejich studio Koncern vystavilo v prostorách Zona Tortona stěny z křišťálu. Unikátní sklářský projekt Crystal Shades navrhli pro firmu Lasvit. Jedná se vlastně o luxusní stavebnici pro architekty vyrobenou z pokoveného křišťálového skla. Ze segmentů se dají vytvořit skleněné paravány nebo dělící stěny, které se budou výborně vyjímat v luxusních hotelech, značkových buticích nebo v exkluzivních kancelářích. Vystavili rozhodně produkt, který je inovativní, a návštěvníci veletrhu, z velké většiny patřící k odborné veřejnosti, si jich v této souvislosti také povšimli. "To, co jsme vyrobili, dává architektovi do ruky vlastně lego, hračku, s níž si může v prostoru hrát podle svého," vysvětluje Jiří Přikryl. U takto zaměřeného výrobku není podstatné, kolik přesně za něj zájemce zaplatí (a to u Crystal Shades není málo, metr čtvereční má cenu od 800 eur), pokud má co říci, svého zákazníka si najde: "Už nejsme stát, kde se vyrábí levně. Kopírovat už umí levněji na Východě, takže se dostáváme do situace, kdy musí být výrobek něčím ojedinělý, odvážný."
Lucie Koldová
Českou designovou scénou v loňském roce prolétla ve velkém stylu. Její realizované návrhy Treasury Table nebo Cheeky box jí v soutěži Czech Grand Design přinesly vítězství v kategorii Objev roku. Do Milána však odjela s úplnou novinkou, inovací své domácí tělocvičny.
"Moje prototypy směřovaly do Milána přímo z výroby, opravdu jsem si oddechla, když jsem je viděla nainstalované v Superstudiu Piu přímo na Elle Decor scéně," říká Lucie Koldová. První verzi Home Fitness si Lucie navrhovala přímo na své vlastní tělo: "Velkou část svého života jsem věnovala individuálnímu sportu, potýkala jsem se s nutností cvičit na různých místech. A tak jsem chtěla věnovat energii něčemu, co dobře znám," odpovídá z Paříže, kde v současnosti působí v ateliéru světoznámého designéra Arika Levyho.
Tomáš Varga
Patří ke studentům pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové, kteří letos v Miláně zaujali společným experimentem Hostina pro bytosti z jiného světa. Jeho křeslo vyrobené z odpadu při výrobě thonetek (na fotografii v popředí) v této expozici patřilo k nejvýraznějším pracím: "Lákal mě materiál, který reprezentuje unikátní výrobní postup, navíc pro Česko typický."
Klauzurní práce studentů všech osmi řemesel, která jsou na VŠUP zastoupena, prošla přísným konkurzem, do milánské Zona Tortona v sekci The New Creative Generation, kde se představovaly designérské školy, se jich nakonec dostala zhruba pětina. "Ve srovnání s ostatními školními expozicemi ta naše zaujala vysokou úrovní řemeslného zpracování. To není v zahraničí standardem, studenti nejsou vedeni k řemeslu, spíše spoléhají na spolupráci s továrnou. Své práce prezentovali hlavně ve formě videa nebo na papíře," shrnuje své postřehy z milánského veletrhu Tomáš Varga.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist