Tuzemský výrobce softwaru pro správu videa KIT digital prodal dalších téměř 635 000 kusů akcií za celkem 8,25 milionu dolarů (v přepočtu zhruba 170 milionů korun). Upisovatelé tak plně využili opci z dubnové veřejné nabídky. Nabídka akcií se uskutečnila mimo území České republiky, sdělila firma.

Plným uplatněním opce dosáhlo množství akcií, které společnost prodala v rámci dubnové registrované veřejné nabídky, počtu 4,865 milionu. Z prodeje firma očekává čistý výnos 57,9 milionu dolarů po odpočtu slev upisovatelům, provizí, výdajů za právní služby a dalších výdajů společnosti souvisejících s uzavíráním smluv.

Výnos z prodeje akcií chce KIT digital využít především k financování budoucích akvizicí či investicí do konkurenčních a doplňkových firem v rámci naplňování růstové strategie společnosti.

Za prostředky z dřívějších emisí firma koupila společnosti The FeedRoom, Nunet a Multicast Media. Po loňské srpnové primární nabídce akcií s výnosem 22,2 milionu dolarů uspořádala KIT digital v prvním čtvrtletí další dvě veřejné nabídky, v nichž získala 46,5 milionu dolarů.

Akcie KIT digital se od 25. ledna obchodují na pražské burze. Obchodování má podobu takzvaného duálního listingu k emisi na americké burze Nasdaq. Akcie obchodované v Praze jsou tedy plně zaměnitelné s akciemi kotovanými na burze Nasdaq - v Česku i v USA nesou stejné označení KITD.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist