Největší evropská automobilka Volkswagen (VW), jejíž součástí je česká Škoda Auto, zvýšila v dubnu meziročně prodej o 11 procent na 603 600 vozů. Za první čtyři měsíce letošního roku tak prodej stoupl o 21 procent na 2,34 milionu vozů. Prodej Škody se v tomto období zvýšil o 19 procent na 242 100 vozů.

"Navzdory dosavadnímu velmi pozitivnímu výkonu zůstáváme opatrní ohledně celého roku," uvedl šéf prodeje VW Christian Klingler. Upozornil, že je obtížné předpovídat vývoj makroekonomického prostředí.

Škoda těžila zejména ze silné poptávky na čínském trhu, kde se její prodej v prvních čtyřech měsících roku téměř zdvojnásobil na 54 800 vozů. V Česku prodej škodovek stoupl o 26 procent na 18 900 vozů, uvedl Volkswagen na svých internetových stránkách.

Koncern Volkswagen se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist