Přibylo i menších dopravních nehod, ke kterým jejich účastníci nevolají policii. Setkáváte se s problémy při jejich řešení?


Motoristé v řadě případů musejí nehodu zdokumentovat sami. To znamená, pečlivě vyplnit Záznam o dopravní nehodě, nafotit poškození vozidel nebo zajistit kontakty na případné svědky nehody. Nově také musejí Záznam předkládat pojišťovně viník i poškození.

Pojišťovny tak mohou porovnáním kopií jednoduše zkontrolovat, jestli nebyly některé údaje později účelově upraveny. Tím se zrychlí i šetření pojistné události. Nicméně stále se stává, že účastníci nehody nevyplní Záznam správně nebo v něm dostatečně neoznačí viníka nehody. Proto se snažíme i v těchto situacích našim klientům pomoci.

Ulehčit? Můžete nějak upřesnit, jak?


Klientům nabízíme rozšířenou asistenční službu Pomoc při nehodě. Náš klient zavolá asistenční službu a telefonicky či dokonce osobně na místě dostane přesné instrukce, co má dělat a jak má vyplnit Záznam o nehodě. Prostě se mu snažíme maximálně ulehčit stresující situaci, kterou dopravní nehoda je. Právě při takovýchto událostech se pozná, jak kvalitní služby jednotlivé pojišťovny nabízejí. A my chceme být na vrcholu.

Povinné ručení si mnoho řidičů vybírá hlavně podle ceny. Dokáží je tyto nadstandardní výhody přesvědčit?


Řidiči se dnes již chovají racionálně a vědí, že se vyplatí vybrat takové povinné ručení, které jim přinese co nejvíce výhod. A Kooperativa již v roce 2005 do povinného ručení zdarma zahrnula živelné pojištění. Pomocí při nehodě vlastně jen pokračujeme ve své strategii nabídnout motoristům výhody, které bezprostředně souvisejí s auty a jejich provozem.