Dvě stě tisíc nových vozů chce letos v Číně prodat automobilka Škoda Auto. Čínský trh se tak stane největším odbytištěm mladoboleslavské značky. Uvedl to Reinhard Jung, předseda představenstva Škodovky na pekingském autosalonu.

Dosud tento primát neslo Německo, kde Škoda Auto loni prodala 163 tisíc vozů.

Čínský trh rychle roste, loni o 50 procent na 10,3 milionu osobních aut, což Čínu vyneslo do čela automobilových trhů světa.

Odbyt škodovek v Číně ale roste ještě rychleji. V roce 2008 tam Škoda Auto prodala necelých 60 tisíc vozů. Loni už dvojnásobek, více než 122 tisíc automobilů.

Razantní růst odbytu umožnila licenční výroba ve společné čínsko-německé automobilce Shanghai Volkswagen. V březnu 2007 odtud vyjely první octavie, o rok později v říjnu se v Šanghaji začaly vyrábět fabie a loni v dubnu se zahájila výroba superbů. Škodovky v Číně prodává 245 obchodníků a servisních partnerů.

Skupina Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto, loni v Číně prodala 1,4 milionu aut. Letos chce odbyt zvýšit nejméně o pětinu. Stejným tempem má růst i celý čínský automobilový trh.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist