Martin Svatoš

finanční ředitel společnosti H+H Česká republika

Sám osobně jsem se vyloženě
s nefér trikem bank zatím nesetkal, ale v okruhu svých známých často slýchám o takzvaných skrytých poplatcích, které se jasně zviditelní až v okamžiku plateb.

Na českých bankách mi vadí především dvě věci: nepřiměřená výše bankovních poplatků v porovnání s dalšími evropskými zeměmi a vedle toho zavádějící reklama a potom následující přístup některých bankovních úředníků, jenž vyvolává v běžných klientech bank až sebezničující chování. Ti se pak zadlužují podstatně více, než jsou schopni splácet, a padají kvůli tomu do sítí exekutorů.

Tomáš Čupr

zakladatel Slevomat.cz

Vadí mi, že české banky apriorně zcela blokují platby kartou po internetu nebo nastavují limity pro tyto platby. Zatímco v zahraničí jsou lidé už běžně zvyklí platit i velké částky on-line, u nás musí často nejdříve v bance požádat o odblokování karty.

Banky tak vytváří falešný pocit, že své klienty chrání před rizikem. To je přitom při správném používání karty minimální. On-line firmy kvůli nim přicházejí o zákazníky nebo jim musejí pracně vysvětlovat, že problém není v platební bráně.

Otakar Šmíd

generální ředitel realitní kanceláře AAABYTY

Asi nejvíc mi vadí leckdy velmi přemrštěné poplatky, dávám přece bance peníze, mohou s nimi disponovat a nakládat dle libosti. Ve srovnání s tím připisované úroky rozhodně nejsou tak závratné, aby všechny tyto platby nějak vykompenzovaly.

Jako velmi nefér mi připadá také způsob, jakým české banky informují své klienty. Změny a novinky vyvěsí tak akorát někde na svých webových stránkách a tím to považují všechno za vyřízené. Služby klientských center nebo prostřednictvím jejich osobních bankéřů se mi zdají být nedostačující. K detailním informacím se člověk dostane jen velmi obtížně, a to mi přijde málo profesionální.