Mobilní operátor Vodafone se musí omluvit konkurenční firmě T-Mobile za umístění parohů na její reklamní nosiče v prosinci 2006. Rozhodl o tom pražský Vrchní soud, informovala včera společnost T-Mobile. Podobnou omluvu vysoudila i Telefónica O2.

Vodafone v rámci své kampaně s "falešnými soby" umístil na billboardy, telefonní budky a další reklamní plochy využívané Telefónikou a T-Mobilem sobí parohy. Soud označil toto jednání za nekalou soutěž. Podle mluvčí Vodafonu Alžběty Weinfurtové firma rozsudek respektuje a má v plánu jej v plném rozsahu splnit a uloženou omluvu otisknout.

Vodafone musí podle rozhodnutí soudu do 9. srpna ve třech po sobě jdoucích vydáních celostátních deníků Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a Blesk uveřejnit omluvu vždy v rozsahu minimálně půl strany.

"Smysl pro humor je velmi pěkná vlastnost, zesměšňování druhých však v konkurenčním boji nemá místo. Je dobře, že většina zadavatelů reklam umí rozlišit hranici mezi nimi," prohlásil včera ředitel právního odboru T-Mobilu Miroslav Uřičař.

Nejmladší tuzemský mobilní operátor Vodafone včera zároveň oznámil, o kolik se mu podařilo zvýšit počet zákazníků. V prvním pololetí stoupl počet jeho klientů meziročně o sto pět tisíc na celkových zhruba 3,04 milionu. Od dubna do června pak vzrostl počet jeho elektronických SIM karet o přibližně třiatřicet tisíc.

Podíl tarifních zákazníků se zvýšil o dva procentní body na 53,5 procenta. Na růstu počtu klientů se podílelo zejména uvedení nových tarifů na míru na trh a rostoucí pokrytí vysokorychlostních 3G sítí.

"Poprvé od začátku celosvětové finanční recese vykazují naše čtvrtletní výsledky nárůst tržeb ze služeb. Dosáhli jsme toho díky zaměření na datové služby na klíčových trzích v Evropě včetně České republiky a dále díky růstu trhu v rozvíjejících se zemích," uvedl včera k výsledkům generální ředitel skupiny Vodafone Vittorio Colao.

Konkurenti zatím výsledky neoznámili. Telefónica O2 má v úmyslu zveřejnit údaje zítra.



JEN ŽERTÍK
Tehdejší šéf Vodafone ČR Graham Maher vysvětluje v roce 2006 kampaň s falešnými soby. Konkrétně její takzvanou guerilovou část, při níž na reklamy společností Telefónica 02 a T-Mobile umístil Vodafone parohy. Celou záležitost Maher označil za mikulášský žertík.
foto: ČTK

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist