Mobilní operátor Vodafone se musí omluvit konkurenční firmě T-Mobile za umístění parohů na její reklamní nosiče v prosinci 2006. Rozhodl o tom pražský Vrchní soud, informovala včera společnost T-Mobile. Podobnou omluvu vysoudila i Telefónica O2.
Vodafone v rámci své kampaně s "falešnými soby" umístil na billboardy, telefonní budky a další reklamní plochy využívané Telefónikou a T-Mobilem sobí parohy. Soud označil toto jednání za nekalou soutěž. Podle mluvčí Vodafonu Alžběty Weinfurtové firma rozsudek respektuje a má v plánu jej v plném rozsahu splnit a uloženou omluvu otisknout.
Vodafone musí podle rozhodnutí soudu do 9. srpna ve třech po sobě jdoucích vydáních celostátních deníků Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a Blesk uveřejnit omluvu vždy v rozsahu minimálně půl strany.
"Smysl pro humor je velmi pěkná vlastnost, zesměšňování druhých však v konkurenčním boji nemá místo. Je dobře, že většina zadavatelů reklam umí rozlišit hranici mezi nimi," prohlásil včera ředitel právního odboru T-Mobilu Miroslav Uřičař.
Nejmladší tuzemský mobilní operátor Vodafone včera zároveň oznámil, o kolik se mu podařilo zvýšit počet zákazníků. V prvním pololetí stoupl počet jeho klientů meziročně o sto pět tisíc na celkových zhruba 3,04 milionu. Od dubna do června pak vzrostl počet jeho elektronických SIM karet o přibližně třiatřicet tisíc.
Podíl tarifních zákazníků se zvýšil o dva procentní body na 53,5 procenta. Na růstu počtu klientů se podílelo zejména uvedení nových tarifů na míru na trh a rostoucí pokrytí vysokorychlostních 3G sítí.
"Poprvé od začátku celosvětové finanční recese vykazují naše čtvrtletní výsledky nárůst tržeb ze služeb. Dosáhli jsme toho díky zaměření na datové služby na klíčových trzích v Evropě včetně České republiky a dále díky růstu trhu v rozvíjejících se zemích," uvedl včera k výsledkům generální ředitel skupiny Vodafone Vittorio Colao.
Konkurenti zatím výsledky neoznámili. Telefónica O2 má v úmyslu zveřejnit údaje zítra.
JEN ŽERTÍK
Tehdejší šéf Vodafone ČR Graham Maher vysvětluje v roce 2006 kampaň s falešnými soby. Konkrétně její takzvanou guerilovou část, při níž na reklamy společností Telefónica 02 a T-Mobile umístil Vodafone parohy. Celou záležitost Maher označil za mikulášský žertík.
foto: ČTK
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist