Yahoo Japan, která je největším internetovým portálem v Japonsku, začne používat technologii svého rivala Google k vyhledávání i zobrazování reklamy. Chce si tak udržet první místo na japonském trhu a zlepšit funkčnost svého systému. Yahoo však hodlá mít i nadále pod kontrolou, jak se výsledky vyhledávání budou zobrazovat uživatelům.

Yahoo bude software Google využívat na základě licence k vyhledávání internetových stránek a reklamy, jež bude nejlépe vyhovovat požadavkům zadaným ve vyhledávání. Google sdělil, že jeho vyhledávací technologie bude moci výsledky na japonském internetu získávat i z Yahoo Japan, včetně stránek Yahoo určených pro aukce a nákupy.

Oznámení japonské součásti Yahoo je dosti překvapivé. Partnerská firma Yahoo v USA totiž spolupracuje se společností Microsoft, což je hlavní konkurent Google. Yahoo Japan ale věří, že vztahy s americkou Yahoo tím neutrpí.

Yahoo Japan používá vyhledávací technologii americké Yahoo. Spolu s Googlem tak nyní bude mít vliv na velkou část internetového vyhledávání v Japonsku.

Americká Yahoo chce zůstat strategickým partnerem japonské Yahoo a dál v ní bude vlastnit i podíl. Podobně Yahoo Japan bude dál používat logo Yahoo.

Americká Yahoo loni podepsala s Microsoftem desetiletou smlouvu. Microsoft chtěl Yahoo již několikrát převzít, jeho snaha však skončila pouze u vzájemné spolupráce. Firma Yahoo vlastní v Yahoo Japan více než třetinu akcií.