Lounský výrobce železničních vozů Lostr dodá do Itálie 100 kontejnerových vozů. Tamější operátor kombinované přepravy Ambrogio si u něj objednal šestinápravové kloubové vozy. Lostr tvrdí, že se tím stal vůbec prvním dovozcem nákladních vozů na italský trh od konce druhé světové války.

Objem zakázky firma prostřednictvím mediálního zástupce Lostru Tomáše Jelínka specifikovala jako "řádově stovky milionů korun". Podle informací ČTK a cen panujících na trhu by se mohlo jednat až o půl miliardy korun. To je zhruba čtvrtina obratu, který firma vykazovala v posledních letech.

Podle firmy ale finanční přínos není na celé zakázce to nejzásadnější. "Vedení společnosti očekává, že úspěšná realizace zakázky zvýší další šance firmy při získávání kontraktů v západní Evropě," řekl Jelínek s tím, že Lostr zatím dodává vozy na slovenský, německý, švýcarský i francouzský trh.

Kontrakt má ještě jeden rozměr. "Je pro nás téměř národní úspěch. Jsou to první vagony od 2. světové války, které budou vyráběny mimo Itálii," uvedl generální ředitel Lostru Radek Rybáček.

Lostr začal nákladní vozy vyrábět až v roce 1998, předešlých 125 let je jen opravoval. Firma v poslední dekádě expandovala a v předchozích dvou letech vykazovala tržby okolo 1,8 miliardy korun, přičemž zaměstnávala až 1000 lidí. Na jednoho tak připadá téměř přesně jeden vyrobený vůz ročně.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist