Škoda Polska se v konsorciu s ruskou firmou Vagonmaš uchází o dodávku vlaků určených hlavně pro druhou trasu varšavského metra. Hodnota zakázky je více než miliarda zlotých (skoro 6,2 miliardy korun). Škoda Polska na polském trhu zastupuje zájmy plzeňské Škody Transportation
Kromě česko-ruského konsorcia platnou nabídku podal také španělský CAF a Siemens v konsorciu s polskou společností Newag. Škoda a Vagonmaš nabízí 35 souprav metra po šesti vagonech za 1,108 miliardy zlotých, nicméně cena neobsahuje daň z přidané hodnoty. Nejvýhodnější nabídku po odečtení DPH podal CAF, který za 210 vagonů žádá 982 milionů zlotých.
Komise, která má výběr vozů na starosti, nyní bude muset zkontrolovat, zda jsou všechny nabídky v pořádku. Jisté pochybnosti prý vzbuzuje ta, kterou podala Škoda s Vagonmašem, protože společnosti měly podávat ceny s daní i bez ní.
Jde o největší zakázku v historii varšavského metra.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist