Vláda včera schválila převod 1,4 miliardy korun v rámci resortu dopravy na Správu železniční dopravní cesty. Peníze letos chybějí na údržbu železnice. Na tiskové konferenci to uvedl premiér Petr Nečas.
Manko vzniká od roku 2009 kvůli nízkým příjmům správy železnic od dopravců za používání kolejí.
Správa železniční dopravní cesty inkasuje od dopravců peníze a následně je platí Českým drahám za obsluhu kolejí. Letos je rozdíl mezi těmito příjmy a výdaji 1,8 miliardy.
Podle Nečase dokázala správa 400 milionů ušetřit, miliardu dostane podle dnešního rozhodnutí vlády ze Státního fondu dopravní infrastruktury a zbylých 400 milionů přijde z příjmů za prodej majetku v minulých letech.
Rozdíl mezi příjmy a výdaji vznikl podle premiéra snížením poplatku za použití kolejí a současným snížením objemu přeprav v důsledku krize.
Jak uvedl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slamečka, věc by se během následujících let měla vyřešit "systémově". Teoreticky v úvahu připadá zvýšení poplatku za použití kolejí nebo opuštění některých tratí.
"Navrhovaným rozpočtovým opatřením nedojde k navýšení celkových výdajů rozpočtové kapitoly ministerstva.
Správa železniční dopravní cesty současně přijímá úsporná opatření k minimalizaci výše uvedeného negativního vývoje úhrad za použití železniční dopravní cesty na straně nákladů," píše se v dokumentu Ministerstva dopravy.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist