Energetický regulační úřad (ERÚ) dal za pravdu prodejci elektřiny Centropol Energy, který si stěžoval na praktiky společnosti ČEZ. Ta podle Centropolu odmítala uznat 1600 nových smluv zákazníků, kteří chtěli začít odebírat elektřinu od Centropolu. Uvedl to včera mluvčí firmy Martin Jonáš.

Mluvčí ČEZ Soňa Holingerová k tomu řekla, že firma zatím žádné stanovisko od ERÚ neobdržela a vyjádří se až po jeho prostudování.

Obchodní ředitel Centropolu Lukáš Pokrupa v tiskové zprávě tvrdí, že drobné nedostatky ve smlouvě, jako jsou například neuvedené číslo bydliště zákazníka, chybné datum narození či nečitelný podpis oproti databázi ČEZ, nemohou být podle ERÚ důvodem pro zamítnutí přechodu k jinému dodavateli elektřiny. Ze stanoviska ERÚ prý také vyplývá, že pokud se ČEZ snaží klienta přemluvit, aby nepřecházel ke konkurenci, navádí ho k protiprávnímu jednání.

Centropol nyní ČEZ vyzve, aby své praktiky napravil a podobný postup již neopakoval. "Budeme chtít, aby ČEZ zamítnuté smlouvy uznal a povolil zákazníkům přechod k naší firmě," dodal Pokrupa.