Mladoboleslavská automobilka zkompletovala ekologickou řadu GreenLine, která je zaměřena na nízkou spotřebu a emise. Nově do nabídky přibyly modely Yeti a Superb Combi, ostatní modely přecházejí už do druhé generace. Ta se vyznačuje například novým motorem.

K pohonu Škody Fabia, Fabia Combi a Roomster GreenLine nyní poslouží naftový motor 1.2 TDI (55 kW). Pod kapotou Škody Octavia, Superb a Yeti trůní motor 1.6 TDI (77 kW).

Označení GreenLine na kapotě si ale auto nevyslouží jen kvůli pohonné jednotce. Ke snížení spotřeby navíc přispívá například systém start-stop, rekuperace brzdné energie (nabíjí baterii), úprava řídicí jednotky, instalace pneumatik se sníženým valivým odporem a aerodynamické změny na karoserii (záslepky, zadní spoiler apod.). Auto navíc řidiči radí, kdy a jak má správně přeřadit.

Díky tomu vykazuje Škoda Fabia GreenLine spotřebu 3,4 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, tedy 89 g/km emisí CO2. Škoda Roomster GreenLine jezdí za 4,2 litru v kombinaci a s emisemi 109 g/km CO2 je nejlepší ve třídě kompaktních MPV. Premiantem je i Škoda Yeti. Ta si řekne v průměru o 4,6 litru nafty na 100 km (119 g/km CO2), takže má v třídě kompaktních SUV také nejnižší emise.

Hospodářské noviny se krátce svezly s největším zástupcem řady - Škodou Superb GreenLine. Ta má mít průměr 4,4 litru nafty na 100 km a emise 114 g/km.

Na testovacím okruhu, který střídal dálnici, jízdu po malém městě a okresních komunikacích se nám podařilo naměřit 4,2 litru. Museli jsme se ale za volantem patřičně "krotit".

 


NEJMENŠÍ SPOTŘEBA
Škoda Fabia je nejúspornějším modelem z celé řady GreenLine, spotřebuje 3,4 litru nafty na 100 km.
FOTO: ŠKODA