Trvalý růst prodejů na čínském trhu a velký zájem o nové modely Škoda Yeti a Škoda Superb Combi jsou hlavní příčiny růstu tržeb i zisků největší tuzemské automobilky.
Škoda Auto za letošní tři čtvrtletí utržila více než 160 miliard korun a její provozní zisk dosáhl osmi miliard korun. Oproti stejnému období loňského roku tak tržby automobilky vzrostly o 16,3 procenta a provozní zisk o 64,4 procenta. S téměř 590 tisíci prodanými vozy v období od ledna do září tohoto roku dosáhla Škoda Auto současně nového prodejního rekordu, odbyt oproti loňsku zvýšila o 12,8 procenta.
"Pozitivní finanční výsledky prvních devíti měsíců roku letošního roku jsou důsledkem trvalého a ziskového růstu podniku. Nikdy předtím jsme v prvních devíti měsících roku neprodali více vozů než letos. V tomto kurzu pokračujeme. Výrazně přitom chceme přidat právě na globálních růstových trzích v Rusku, Indii a v Číně. Současně chceme posílit svou dobrou pozici v Evropě," řekl šéf automobilky Winfried Vahland.
Naznačil i očekávaný výsledek celého roku.
"Dá se říci, že neočekáváme žádné negativní zvraty. Model Škoda Yeti je vyprodaný, nestačíme jej vyrábět. A v Číně, která je nyní největším automobilovým trhem světa, letos očekáváme prodej 180 tisíc našich vozů," řekl Vahland. Podle dřívějších odhadů analytiků Škoda Auto letos prodá rekordní počet 730 tisíc aut a její tržby mají převýšit 210 miliard korun.
Vedle zvýšených prodejů je příčinou meziročního růstu provozního zisku o 64 procent také zlepšený modelový mix.
"Razantně vzrostly prodeje modelů Yeti a Superb s vyšší ziskovou marží než má model Fabia. Ten dominoval prodejům loni díky šrotovnému v Německu," připomněl mluvčí Škodovky Rudolf Dreithaler.
Vysokou dynamiku vykazují prodejní výsledky na růstových mimoevropských trzích. V Číně prodala značka Škoda za devět letošních měsíců 134 470 vozů, což je téměř o 65 procent aut více než ve srovnatelném období minulého roku. V Indii si škodovky koupilo 14 224 zákazníků a tím tamní prodej vzrostl o 36,6 procenta. V Rusku vzrostly prodeje o 35,2 procenta a činily tak 34 273 vozů.
Kromě Německa vzrostly prodeje škodovek také v západní Evropě, především ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.
V České republice posílila Škoda své vedoucí postavení, když zvýšila odbyt o 9,2 procenta na 43 666 vozů.
"V příštím roce očekáváme další výrazný růst, především v Číně, Indii a Rusku," dodal Vahland.
Výsledky Škodovky za 3. čtvrtletí 2010
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist