S uváděním soudobé vážné hudby je to v Česku stále komplikované. Namísto toho, aby se tak jako v západní Evropě těšila velké institucionální podpoře, pravidelnému hostování významných zahraničních souborů a interpretů či byla plnohodnotnou součástí dramaturgie velkých koncertních hal (zde například Česká filharmonie absolutně selhala), si musela najít své místo v prostorách buď alternativních divadel a galerií, či leckdy také opuštěných továren.

V devadesátých letech nenahraditelný festival Maraton soudobé hudby, který se v novém tisíciletí zmítal jak ve finanční, tak i dramaturgické agonii, naštěstí po jeho oficiálním zakončení nahradil dramaturgicky náročný festival Contempuls, jenž dnes zahajuje svou třetí sezonu s programem nabitým mnoha zahraničními i českými skladateli v provedení výjimečných světových souborů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se