NÁZEV: HP rozšiřuje konvergovanou infrastrukturu

Společnost HP oznámila uvedení nových řešení konvergované infrastruktury z oblasti sítí, zabezpečení a škálovatelných výpočetních systémů. Novinky zahrnují kvalitnější aplikační služby pro pobočky ve formě komplexního řešení připojení, jež eliminuje nutnost zaměstnávat pouze lokální IT pracovníky.

Do nabídky byla zařazena bezpečnostní služba HP TippingPoint, která posiluje integritu sítí díky kontrole přístupu k aplikacím a možnosti blokovat přístup k celým webům nebo pouze vybraným funkcím na úrovni celého podniku.

Představen byl dále škálovatelný systém HP ProLiant SL6500. Ten by měl poskytovatelům služeb nabídnout jednotnou, výkonnou a škálovatelnou platformu pro hosting, provoz webových stránek, cloud computing a outsourcing nejrůznějších aplikací.

HP Performance Optimized Datacenter (POD, na obrázku) pak představuje inovované pojetí stavby a dodávek modulárního IT prostředí v kontejneru POD, jež umožňuje poskytovatelům služeb za pouhých šest týdnů rozšířit celé datové centrum pro přístup k aplikacím.

Nová řešení jsou založena na konvergované infrastruktuře HP obsahující integrované servery, datová úložiště, síťové prvky a software. Tato konvergovaná infrastruktura je základnou pro poskytování aplikačních služeb. Zákazníci tak mohou ladit svoje IT infrastruktury zcela na míru konkrétním požadavkům jejich prostředí.


NÁZEV: Oracle představil Exalogic Elastic Cloud

Zástupci Oraclu tvrdí, že Exalogic Elastic Cloud je prvním a zatím jediným integrovaným systémem pro middleware na světě s bezkonkurenčním výkonem pro Java aplikace. Představili ho na konferenci Oracle Day 2010 v Praze.

Exalogic Elastic Cloud je integrovaný hardwarový a softwarový systém, který Oracle vyvinul pro extrémně výkonný provoz Java i non-Java aplikací. Poskytuje celou infrastrukturu cloudovým aplikacím, umožňuje konsolidovat nejširší možné spektrum Java i non-Java aplikací a pracovních úloh a splňuje ty nejnáročnější požadavky na úroveň služby. Oracle Exalogic Elastic Cloud staví na úspěchu systému Oracle Exadata Database Machine a spojuje výkonné 64bitové procesory x86, vstupní a výstupní rozhraní InfiniBand a SSD disky se serverovým softwarem Oracle WebLogic Server, javovým middlewarem Oracle a operačním systémem Oracle Solaris nebo Oracle Linux.

Oracle Exalogic Elastic Cloud, vyvinutý pro rozsáhlá kritická nasazení, poskytuje základnu pro aplikace využívané několika nájemci a cloudové aplikace podnikové třídy. Podpoří tisíce aplikací s různými požadavky na zabezpečení, spolehlivost a výkon, což z něj dělá zajímavou platformu pro celopodnikovou konsolidaci datového centra.


NÁZEV: Microsoft Dynamics bude levnější

Na mezinárodní konferenci Convergence 2010, konané v Praze, oznámila společnost Microsoft novinky a plány ve své nabídce podnikových řešení Microsoft Dynamics. Odhalila například zvýhodněné ceny hostovaného řešení Microsoft Dynamics CRM Online, termín dostupnosti řešení Microsoft Dynamics AX for Retail na českém trhu nebo aktuální dostupnost konektoru pro ERP řešení.

Nové inovativní funkce přinese i řešení Microsoft Dynamics CRM 2011, které Microsoft představil ve verzi beta na začátku září jak v hostované, tak i lokální formě. Podle nových informací z Convergence 2010 začne být toto řešení postupně uváděno na trh od ledna 2011, přičemž hostovaná verze Microsoft Dynamics CRM Online bude od 30. června 2011 k dispozici za zvýhodněnou cenu 31 eur na jednoho uživatele a měsíc po celý první rok používání služby.

Microsoft rovněž oznámil dostupnost svého podnikového řešení Microsoft Dynamics AX for Retail, které bude od 1. února 2011 k dispozici na 22 nových trzích včetně České republiky. Další oznámenou novinkou je Microsoft Dynamics ERP two-tier connector, který je dostupný již nyní a zákazníkům umožňuje zjednodušit a urychlit implementace řešení Microsoft Dynamics AX v lokálních pobočkách či divizích v případech, kdy hlavní sídlo společnosti používá SAP Business Suite.

Pro partnery, kteří staví svá řešení na Microsoft Dynamics NAV 2009 R2, představil Microsoft nové vývojářské funkce, které budou dostupné od prosince 2010 a umožní jim vyvíjet, nastavovat, konfigurovat a přizpůsobovat svá vertikální řešení potřebám jednotlivých zákazníků.


NÁZEV: IBM LotusLive pro spolupráci v cloudu

Společnost IBM uvedla novou sadu softwaru pro spolupráci v cloudu. Uživatelům by měla poskytnout pohodlný přístup ke službám spolupráce i sociálním sítím za pouhých 10 dolarů měsíčně.

IBM rovněž ohlásila nové možnosti podnikového řešení pro e-maily a sociální sítě, nové cenové nabídky a produkty třetích stran integrované s LotusLive, vlajkovou lodí mezi podnikovými řešeními spolupráce v cloudu.

Zároveň IBM uvedla novou cloudovou službu LotusLive Notes, která je postavena na vyspělých funkcích posílání zpráv využívaných miliony lidí po celém světě. LotusLive Notes staví na bohatých zkušenostech s poskytováním služeb pro podniky. Nabízí funkčně bohatý e-mail, sdílený kalendář, rychlé posílání zpráv a služby osobních kontaktů. Cena je přitom pouhých 5 dolarů na uživatele za měsíc.

Jako průkopník sociálních sítí v podnikovém prostředí dále IBM pod názvem Communities uvádí novou funkci služby LotusLive. Organizacím má pomoci rozvíjet spolupráci uvnitř podniku i mimo něj. V rámci komunity mají členové možnost označovat informace, sdílet soubory a záložky, sledovat nové projekty a bezpečně provozovat diskusní fóra napříč firmami.

IBM rovněž oznámila integraci dvou produktů nezávislých poskytovatelů Tungle a Bricsys, které mají zákazníkům umožnit snadno spolupracovat v rámci každodenních aktivit. Integrované služby dokládají odhodlání IBM pomoci středně velkým firmám využívat technologie k řešení problémů a připravit se na budoucí rozvoj.

LotusLive nabízí zákazníkům integraci se službami nezávislých poskytovatelů. IBM spolupracuje s poskytovateli jako Silanis a Skype na vývoji integrovaných služeb, které umožňují zákazníkům využívat funkce elektronických podpisů a hlasu přes IP prostřednictvím integrace s daty z řešení LotusLive.


NÁZEV: ERP od Arbesu nabídne 60 vylepšení

Systém Arbes Feis 11 nově podporuje elektronickou výměnu faktur a daňových dokladů s jinými systémy podporujícími formát ISDOC. Modul ISDOC, jež je nyní standardní součástí všech instalací, slouží k importu dokladů ze souborů ISDOC do informačního systému. Velkým přínosem ISDOC je zkrácení doručení faktury z několika dní na pár vteřin - značně se tak urychlí mezifiremní platební styk. Zároveň dojde k omezení nadbytečných manuálních činností, jako je tisk faktur, jejich posílání a zanášení do ERP.

Součástí nové verze ERP řešení Arbes Feis se stal také modul CSÚIS, který obsahuje účetní sestavy pro příspěvkové organizace upravené pro export do formátu XML předepsaného pro následný přenos do Centrálního systému účetních informací státu. Modul obsahuje rozvahu, výkaz zisků a ztrát a přílohu uzávěrky. Řešení zahrnuje i potřebné rozšiřující atributy středisek.

Zajímavostí je rovněž přítomnost nového režimu práce s řešením Arbes Feis. Kromě běžného přístupu je nově možné nastavit také přístup pouze pro čtení. V tomto režimu nejsou dostupné žádné operace, které modifikují data - záznamy lze pouze prohlížet.


NÁZEV: Cisco míří na SMB, trh malých firem

Společnost představila nové produkty a služby určené pro malé a střední podniky. Nová rodina switchů (síťových přepínačů) pro SMB představuje kompletní řešení pro malé podnikové sítě. Uvedené Managed Switches 300 Series by dle zástupců společnosti měly představovat zásadní inovaci na trhu switchů pro SMB. Tyto přepínače jsou založeny na nových ekologických technologiích, díky nimž (dle Cisca) dosahují úspory až 74 % elektrické energie. Řada 300 také přináší vlastnosti známé převážně z enterprise sektoru - doživotní záruku, podporu lokalizace a v neposlední řadě připravenost na IPv6.

Dále byly představeny tři nové IP telefony a inovovaný software pro jejich správu. Přístroje série Cisco SPA 300 představují základní (entry level) řešení pro podnikovou komunikaci, přinášejí však do SMB širokou nabídku business funkcí a technologii HD voice pro kvalitní reprodukci hlasu.

Veškerý komfort si mohou uživatelé dopřát s modelem Cisco SPA 525G2 IP Phone, který nabízí bezdrátový provoz, transfer hovorů na mobilní telefon a další nadstandardní funkce.

Software Office Manager umožňuje snadno spravovat řešení založená na Cisco Smart Business Communications Systemu. Nová verze obsahuje podporu pro výše uvedená koncová zařízení a je k dispozici na webu Cisco.

Pro zajištění bezpečnosti se v sektoru SMB hodí finančně nenáročné řešení kombinující IP kamery a monitorovací software. Cisco nabízí inovovaný software Cisco Advanced Video Monitoring System (AVMS), vyznačující se jednoduchou obsluhou a vysokou kvalitou monitoringu.

Řešení umožňuje spravovat až 64 IP kamer, podporuje detekci pohybu a změn ve snímané scéně (odstranění či přidání předmětů). Zároveň byly uvedeny dvě nové IP kamery - VC 220 Dome se schopností pracovat ve zhoršených světelných podmínkách a VC 240 Bullet, která se svým robustním, voděodolným provedením hodí i pro venkovní instalace.


NÁZEV: EMC: Integrované produkty pro zálohování

Společnost EMC představila nový zálohovací software NetWorker integrovaný se softwarem Data Domain Boost. Integrace těchto produktů podle zástupců společnosti výrazně zvyšuje rychlost zálohování a usnadňuje konfiguraci a správu. Konzola pro správu NetWorker Management Console nyní nabízí kontrolu nad veškerými funkcemi systému Data Domain, včetně řešení Data Domain pro replikaci, které umožňuje plánování a monitorování záloh ve všech lokalitách. Společnost EMC dále oznámila nová vylepšení produktivity pro uživatele softwaru NetWorker. Patří k nim podpora restartování z kontrolních bodů (checkpoint restart), zjednodušené klonování a nové funkce pro vyrovnávání zatížení disků a správu prostoru.

Řešení EMC NetWorker 7.6 SP1 je již k dispozici prostřednictvím společnosti EMC a jejích prodejců po celém světě.


NÁZEV: Inovovaná databáze Caché

Společnost InterSystems uvedla na trh novou verzi objektové databáze Caché. S novou verzí 2010 přichází funkce Database Mirroring, automatický nástroj pro plánované odstávky i neplánované výpadky systému. "První uživatelé naší funkce zrcadlení odhadují úsporu nákladů ve výši 30-50 procent v závislosti na konfiguraci produktu," uvádí R. Nagle. Database Mirroring zajišťuje automatické přepnutí (failover) mezi jakýmikoli dvěma systémy, aniž by bylo nutné disponovat nějakým speciálním ukládacím a síťovým hardwarem a softwarem.

Další nový nástroj - eXTreme - umožňuje vývojářům pracujícím v Javě, aby si pro vývoj zvolili optimální přístup podle konkrétních systémových požadavků. Vývojáři mohou k datům přistupovat efektivně jako k vícerozměrným datovým strukturám, čímž dosáhnou nejvyššího možného výkonu aplikace. Díky ukládání řídkých matic, promyšlené správě vyrovnávací paměti a možnosti souběžné činnosti vysokého počtu uživatelů mohou být aplikace založené na Caché škálovány na tisíce klientů, aniž by bylo třeba obětovat vysoký výkon.

Další možností je perzistence událostí eXTreme, kdy vývojáři ukládají objekty Java do databáze Caché. Při tomto způsobu se automaticky vytváří propojení na jazyk Java a k datům je možné přistupovat přes Javu pomocí objektů či SQL, což poskytuje při vývoji potřebnou flexibilitu.

Verze Caché 2010 je nyní k dispozici pro operační systémy Windows, Linux, Mac, UNIX a OpenVWS. Ceny se pohybují od 220 do 1 380 dolarů za uživatele, v závislosti na konfiguraci.


NÁZEV: Avast Software v zisku

Ve třetím čtvrtletí dosáhly tržby antivirového programu avast! 264 milionů Kč, pro společnost to znamenalo provozní zisk 177 milionů Kč. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o nárůst o 84, respektive 101 procent. Za prvních devět měsíců roku činí celkové tržby 691 milionu při zisku 463 milionů korun.


NÁZEV: Xerox zdokonaluje nástroje pro velkoformátový tisk

Společnost Xerox na veletrhu Graph Expo 2010 v Chicagu představila nový software a vylepšení svého tiskového serveru FreeFlow Accxes.

Mezi nové softwarové nástroje patří Xerox FreeFlow Accxes Copy a Indexer a rovněž aktualizace tiskového serveru Xerox FreeFlow Accxes. Všechny tyto novinky přinášejí uživateli vyšší produktivitu a lepší kvalitu zobrazení požadovanou pro ostré a detailní velkoformátové dokumenty.

FreeFlow Accxes Copy - software, který je plně integrovaný se skenovacími systémy Xerox, umožňuje zhotovení barevných kopií na většině velkoformátových i tradičních barevných tiskáren (pokud velký formát není nutný). Uživatel může například barevně nasnímat rozsáhlý konstrukční plán na černobílém velkoformátovém zařízení a přímo jej odeslat jako barevnou kopii na libovolné kancelářské barevné zařízení nebo na barevný plotr.

FreeFlow Accxes Indexer zjednodušuje vyhledávání klíčových dokumentů ve skenovacích střediscích, v komerčních tiskárnách a v právních kancelářích, které pracují s velkým objemem dokumentů. Tento software umožňuje uživatelům použít název jako například "Inženýrský plán nemocnice" pro 20stránkový dokument a zadat ho pouze jednou. Software také nabízí vestavěný editor obrázků, který provede jejich ořez, konverzi a precizní vyčištění pozadí u starších kopií nebo plánů nižší kvality.

Nový software a vylepšení serveru FreeFlow Accxes jsou kompatibilní s vybranými velkoformátovými zařízeními Xerox. V České republice jsou k dispozici od října.


NÁZEV: Nová verze IS K2 na platformě .NET

Společnost K2 atmitec představila novou verzi IS K2, která nabízí 132 nových funkčností vycházejících z možností nového aplikačního serveru IS K2 a vývojové platformy .NET. Samotná platforma aplikačního serveru umožňuje IS K2 jeho jednoduché propojení na ostatní aplikace, které zákazník využívá, a umožňuje tak sdružit veškeré aplikace pod jednu "střechu". Uživatel IS K2 tak získal možnost přístupu do systému odkudkoliv s využitím například webového klienta.

K2 atmitec představila také svou filozofii nazvanou 4D. Jejím smyslem je nabízet komplexní ICT řešení, které je zákazníkům šité na míru a zároveň odpovídá moderním trendům ve světě.

Koncept je rozdělen do 4 oblastí a vychází z celkového portfolia produktů a služeb společnosti: jde o K2 cloud, K2 solution, K2 software a K2 management.


NÁZEV: Oracle s hardwarem i softwarem pod jednou střechou

Oracle Day, největší konference společnosti Oracle v České republice se 600 účastníky, jejímž mediálním partnerem byla i ICT revue, se uskutečnila 25. října v pražském hotelu Hilton Prague. Hlavním řečníkem byl generální ředitel Oracle Czech Zdeněk Pilz a Jeff Epstein, finanční ředitel Oraclu.

Oracle Day 2010 byl po skončení hlavních přednášek rozdělen do několika specializovaných sekcí: Core Technology & Database, Fusion Middleware, Hardware, Applications, Business Intelligence a řešení pro veřejnou správu.

Mezi tématy nechyběly novinky v Oracle Database 11g R2, extrémní výkon v podání Oracle Exadata a Exalogic, moderní integrační platforma Fusion Middleware, novinky v oblasti Business Intelligence a v neposlední řadě strategie v oblasti serverů a storage Oracle Sun. Hojně diskutovaným tématem byla také problematika eGovernmentu. Platinovými partnery konference Oracle Day byly společnosti CCA Group, Comparex, OKsystem, Unicorn Systems a Sefira. Zlatými partnery byly společnosti Aquasoft, Autocont CZ, BSC, GEM system, Ness, TD-IS a Storyflex.


NÁZEV: Bezpečnostní GSM kamera ohlídá podnikání

Vodafone přichází s nabídkou GSM kamery EYE-02, která je určena pro snadné sledování a ostrahu firemních i soukromých objektů. Přenos informací z kamery pak probíhá prostřednictvím mobilních dat, SMS nebo MMS.

Vodafone nabízí kameru za 6 477 Kč a měsíční balíček služeb k ní za 314 Kč. Zákazník může zdarma využívat speciální webovou aplikaci, díky níž lze kameru na dálku ovládat, prohlížet jednotlivé události a sledovat i několik střežených míst najednou. Dodavatelem bezpečnostní kamery je česká společnost Jablocom.

Zákazník nepotřebuje profesionální instalaci, protože k aktivaci kamery stačí vložit SIM kartu a prozvonit ji ze svého telefonu," říká Josef Libertín, manažer produktů pro firemní zákazníky ve Vodafonu.


NÁZEV: Výhody sociálních sítí v ERP Epicoru

Epicor Software oznámil novou strategii Enterprise 2.0, která má zákazníkům přinést praktické výhody sociálních technologií v prostředí podnikových aplikací. "Podniková architektura Epicor ICE jako jedna z prvních spojila sociální a technické aspekty webu 2.0 s architekturou SOA," řekl Tomáš Pogány, Territory Manager Epicor Software Czech.

Právě vyvíjená aplikace Epicor Activity Streams umožní uživatelům sledovat notifikace vystavované systémem spolu s příspěvky jiných uživatelů. Jako kontext v rámci ERP systému Epicor budou uživatelé moci otevřít funkčně bohatou internetovou aplikaci (RIA), ve které budou moci kontrolovat a spravovat tok přijímaných informací, přidávat oblíbené sociální sítě, sledovat konkrétní kritéria vyhledávání, podle potřeby filtrovat a seskupovat informace v intuitivním uživatelském rozhraní. Budou moci například zakládat skupiny pro konsolidaci systémem generovaných upozornění týkajících se podnikových procesů v rámci lepšího řízení, správy rizik a plnění předpisů. Aplikace Epicor Activity Streams bude využívat federované informace stránek, obsahu, vyhledávání a komunit Microsoft SharePoint jako uživatelské profily, kanály zpráv nebo diskusní skupiny. Pomůže uživatelům být efektivnější prostřednictvím přístupu k rozsáhlým znalostem a sociální spolupráci bez souvisejícího zahlcení informacemi.


NÁZEV: Na světě je Acrobat X

Společnost Adobe představila řadu softwarových produktů Acrobat X, Reader X, Acrobat X Suite a nové služby na výměnu dokumentů na stránkách Acrobat.com.

Acrobat X nabízí nové postupy ke zjednodušení přípravy a publikování dokumentů. Zcela nové možnosti přizpůsobení v portfoliích PDF sjednocují různé typy souborů do zajímavé prezentace. Nové služby pro práci s dokumenty na stránkách Acrobat.com nabízejí uživatelům schopnost efektivnější spolupráce. Integrace s Microsoft SharePoint umožňuje zase zachovávat konzistenci dokumentů PDF v rámci celého podniku, a díky jednoduššímu exportu do aplikací MS Word a Excel lze nyní snáze využívat stávající obsah.

Novinky v aplikaci Adobe Reader X


- v aplikaci Reader X lze nyní zadávat komentáře pomocí nástrojů Poznámky a Zvýraznění, které jsou k dispozici všem uživatelům;

- rozšíření přístupu k PDF na mobilní zařízení prostřednictvím bezplatné aplikace Reader X pro Android, Windows Phone 7 a Blackberry Tablet OS;

- zajištění bezpečného prohlížení souborů PDF v novém zabezpečeném režimu, který chrání systémy a data před útoky.


NÁZEV: Cisco: Praha centrem vzdálené podpory

Společnost Cisco v Praze otevřela Center of Excellence, jehož zaměstnanci budou poskytovat vzdálenou podporu zákazníkům a partnerům společnosti v celkem 27 zemích střední a východní Evropy a Společenství nezávislých států. Praha se tak dnem 21. 10. 2010 zařadila mezi pět měst na celém světě, kde společnost Cisco podobné středisko provozuje.

Další centra Cisco jsou v portugalském Lisabonu, egyptské Káhiře, v Raleigh v Severní Karolíně a v kanadském Torontu.

Zaměstnanci Centra mají vysokoškolské vzdělání a profesionální znalosti v oblasti informačních technologií a kromě angličtiny musí ovládat ještě další jazyk. Center of Excellence poskytuje podporu 350 partnerům a 2 500 zákazníkům ve 27 zemích.


NÁZEV: Trend Micro: šifrování v cloudu ve veřejné betě

Nová bezpečnostní platforma Trend Micro SecureCloud umožní podnikům šifrovat a kontrolovat data v prostředí veřejných, soukromých i hybridních cloudů.

Brzy patentovaný přístup SecureCloud podle Trend Micro integruje správu klíčů podle firemních zásad, šifrování v souladu s oborovými standardy a ověřování na virtuálních serverech. Tento odlehčený přístup má uživatelům cloudu umožnit zabezpečit citlivé informace bez nutnosti instalovat mnohem komplikovanější infrastrukturu bezpečnostních souborů.

SecureCloud vkládá péči o šifrovací klíče do rukou uživatelů, zatímco jiná šifrovací řešení péči o klíče obvykle sdílejí nebo zajišťují sama. Tento přístup nabízí "rozdělení povinností", které umožňují zákazníkům cloudu využít schopností a přínosů služeb z cloudu a zároveň si zachovat kompetence nakládat s informacemi ve svém prostředí. SecureCloud také pomáhá uživatelům splnit požadavky bezpečnostních standardů stanovené v předpisech jako HITECH, PCI DSS či GLBA. Výhradní schopnost diktovat si, kdy a kde jsou šifrovací klíče nasazeny, umožní vlastníkům dat udržet si v konečném důsledku kontrolu nad svými informacemi.

Produkt SecureCloud je dodáván jako SaaS. Dostupný je okamžitě a případní zájemci mohou požádat o účast na práci s betaverzí na adrese www.securecloud.com. Betaverze produktu SecureCloud podporuje platformy Amazon EC2, Eucalyptus nebo VMware.


NÁZEV: Na střední firmy útočí hackeři stále více

Společnost McAfee zveřejnila zprávu Security Paradox. Celosvětově provedený průzkum ukazuje, že více než polovina středně velkých firem zaznamenala v posledním roce větší počet bezpečnostních incidentů. 40 % z nich bylo postiženo narušením dat, přičemž 75 % respondentů současně připouští, že vážné narušení dat by mohlo znamenat konec jejich firmy. Více než 83 % respondentů uvedlo, že je znepokojeno nebo velmi znepokojeno možností cíleného útoku na svou firmu. 51 % má již jedno nebo více napadení za sebou a 16 % z napadených strávilo obnovou systémů více než týden.

Další zjištění průzkumu


Č 30 % středních firem bylo nuceno řešit více incidentů souvisejících s bezpečností sítě;

Č 58 % respondentů uvedlo, že jejich firma věnuje na zabezpečení IT systémů méně než 3 hodiny týdně. Loni byl tento podíl 65 %;

Č 30 % organizací má na zabezpečení roční rozpočet pod 10 000 dolarů, 6 % naopak vyšší než 100 000 dolarů. Tato čísla se liší od analýzy společnosti Gartner, podle níž firmy vynakládají na zabezpečení v průměru 5 % z celkového rozpočtu na IT a přibližně 525 dolarů ročně na zaměstnance.

Č 5 % středních organizací přiznalo, že utrpěly ztráty dat v hodnotě větší než 25 000 dolarů. Z těchto firem bylo 25 % z Číny, 14 % z Francie a 11 % z Indie;

Č 47 % veškerých reportovaných úniků duševního vlastnictví pocházelo ze zemí v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika);

Č 88 % středních organizací uvedlo, že u nich došlo k bezpečnostnímu incidentu, který byl vyvolán neúmyslně;

Č 60 % odpovídajících přiznalo, že znají méně než 3/4 regulačních požadavků, které by jejich organizace měla splnit, aby dosáhla shody s předpisy.


NÁZEV: Řešení pro správu PKI

Společnost Comguard představila řešení pro zjednodušení práce administrátorů a uživatelů při využití PKI infrastruktury, SSO, vzdálených přístupů (OTP) včetně mnoha typů hw USB klíčů, čipových karet a komplexního management softwaru pro dodávaná řešení.

Mezi ohlášené přednosti ActivIdentity patří například silná multifaktorová autentizace, která zajistí bezpečnost mobilních uživatelů i přístupu k datům a aplikacím v síti. Komplexní správa přihlašovacích údajů přitom zahrnuje ActiveID CMS (Card Management System) a ActiveID Batch Management pro bezpečné generování, skladování a manipulování s certifikáty. Secure Login SSO (Single-Sign-On) dále sjednocuje přihlašovací platformy. K dispozici je široká nabídka autentizačních zařízení, ze kterých si každý vybere to, co nejvíce vyhovuje jeho peněžence, klíčence, kapse nebo mobilnímu zařízení (SoftToken i pro iPhone).

ActivIdentity ActivID Inventory and Logistic System představuje systém skladování karet. ActivIdentity ActivID Key Management System umožňuje komplexně řídit životní cyklus šifrovacích klíčů, které chrání přístup k obsahu autentizačních zařízení a HW modulů. Dohromady se Security Client softwarem, Strong Authentication platformou a autentizačními zařízeními představuje komplexní "Smart Employee ID Solution", pokrývající fyzickou i logickou kontrolu přístupu.


NÁZEV: Symantec představí PGP Whole Disk Encryption

Společnost Symantec plánuje uvedení produktů PGP Whole Disk Encryption s podporou technologie Intel Anti-Theft, Symantec Endpoint Encryption (SEE) Removable Storage Edition s integrovanými funkcemi Symantec Data Loss Prevention, Symantec Endpoint Encryption Device Control a nejnovější verze produktu Symantec Endpoint Encryption Full Disk Edition, které rozšíří její sadu řešení šifrování.

Uvedené produkty jsou součástí integrované platformy šifrování, která obsahuje řešení pro ochranu dat na prostředcích v rozsahu od jednotek USB Flash přes přenosné počítače až po servery pracovních skupin.

Integrace technologie Intel Anti-Theft do produktu PGP Whole Disk Encryption umožní zákazníkům chránit jejich zařízení a data a pomůže odrazovat od krádeží přenosných počítačů. Hardwarové řešení společnosti Intel, které je k dispozici v mnoha nejnovějších přenosných počítačích, umožňuje správcům sítí vzdáleně zablokovat funkčnost těchto podnikových prostředků po krádeži nebo ztrátě. Ztracený nebo ukradený přenosný počítač spravovaný softwarem PGP Universal Server je možné zablokovat pomocí lokálního detekčního mechanismu nebo tak, že správce zašle pokyn k zablokování. V případě, že se počítač později najde, je možné jej znovu aktivovat.

Software PGP Whole Disk Encryption nabídne také vyšší výkon díky podpoře technologie Intel AES-NI, která je k dispozici v platformách Intel Core i5 a i7. Instrukční sada AES-NI slouží ke zrychlení kryptografických operací. Může zkrátit dobu potřebnou k zašifrování přenosného počítače až o 40 %.

Software Symantec Endpoint Encryption Device Control spravuje použití přenosných úložných zařízení a jednotek médií prostřednictvím ochranných funkcí, jako je sledování využití zařízení a aktivity přenosu souborů, řízení přístupu k portům, zařízením a bezdrátovým sítím a omezování schopnosti uživatelů kopírovat chráněné třídy informací.

Software Symantec Endpoint Encryption Removable Storage Edition bude integrován se softwarem Symantec Data Loss Prevention for Endpoint, což umožní kontrolu se znalostí obsahu nad kopírováním informací na vyměnitelná úložná zařízení a možnostmi použití šifrování.


NÁZEV: Intel představuje Cloud 2015

Společnost představila nové iniciativy pod souborným názvem Cloud 2015, které usilují o vyšší interoperabilitu, bezpečnost a jednoduchost počítačového provozu ve formátu cloud computing.

Cloud 2015 se opírá o tři klíčové prvky:

- Cloud, který dokáže rozpoznat konkrétní zařízení a na základě toho určit, jaký druh aplikací, zpracování nebo příkazů by měl probíhat v cloudu nebo na vašem notebooku, inteligentním telefonu, případně jiném zařízení.

- Automatizovaná síť, která umožňuje bezpečný přesun aplikací a zdrojů a výrazně zvyšuje energetickou efektivitu datových středisek.

- Federativní neboli sevřenější cloud, který umožní firemním uživatelům sdílet data po interních i externích cloudech.

Společnost Intel hodlá tyto cíle podpořit zabudováním nových funkcí do procesorů Intel Xeon, které zahrnují rysy, jako je virtualizační technologie (Intel Virtualization Technology, Intel VT) a Intel Trusted Execution Technology (Intel TXT), jež dnes tvoří základ formátu cloud computing.

Open Data Center Alliance


Jakožto vykročení ke Cloud 2015 se společnost Intel podílela na vytvoření Open Data Center Alliance. Jde o koalici více než sedmdesáti předních firem, které dohromady investují do IT přes 50 miliard USD ročně a realizují projekty typu cloud computing. Členy řídicího výboru jsou mimo jiné BMW, China Life, Deutsche Bank, J. P. Morgan Chase, Lockheed Martin, Marriott International Inc., National Australia Bank, Shell, Terremark a UBS.

Intel Cloud Builders


Cílem programu Intel Cloud Builders je připravit cestu k realizaci vize Cloud 2015. Společnost Intel oznámila významné rozšíření tohoto programu, které svede dohromady přední poskytovatele systémů i softwarových řešení, aby společně vytvářeli recepty a návody k instalaci, údržbě a optimalizaci infrastruktury cloud computing.

Budoucí požadavky na infrastrukturu bude definovat zmíněná aliance, nicméně program Intel Cloud Builders pomůže již teď tyto požadavky uvádět do praxe prostřednictvím komplexních řešení. Program nyní disponuje 20 referenčními architekturami, přičemž další se ještě rýsují. Program Intel Cloud Builders představuje komunitu těch nekritičtějších poskytovatelů technologií ve formátu cloud, přičemž všichni pracují na tom, aby cloud byl maximálně otevřenou platformou. Členy rozšířeného programu Cloud Builders jsou mimo jiné Canonical, Cisco, Citrix, Dell, EMC, Enomaly, Eucalyptus Systems, Gproxy, HP, IBM, Intel, Joyent, Microsoft, NetApp, NetSuite, Novell, Parallels, Red Hat, Univa a VMware.


NÁZEV: Anect je bez generálního ředitele

Představenstvo společnosti Anect odvolalo k 8. říjnu z funkce generálního ředitele Jaroslava Hlouška. Představenstvo společnosti ocenilo jeho podíl na řízení společnosti a poděkovalo mu za jeho manažerské úsilí, s nímž vykonával svou funkci.

Kompetence generálního ředitele od tohoto data přebralo tříčlenné představenstvo ve složení Miroslav Řihák, Jana Vohralíková a Petr Paukner. Zástupci společnosti dále uvedli, že post generálního ředitele nebude obsazen.


)NÁZEV: Asseco Solutions stříbrným investorem

Druhou nejvýznamnější investici v sektoru IT a strategické služby v České republice má na svém kontě společnost Asseco Solutions. Ocenění za ni získala 26. října v rámci vyhlašování výsledků soutěže Investor roku.

Soutěž letos podesáté uspořádala agentura CzechInvest a Ministerstvo průmyslu a obchodu, spolu se sdružením AFI. Druhé místo v kategorii IT a strategické služby získala společnost Asseco Solutions za investici do vývoje nových modelů a IT řešení, jejímž příkladem jsou informační systémy Helios.

"Velmi mě těší ocenění v další prestižní soutěži, které se nám v poslední době podařilo získat," říká Stanislav Sýkora a dodává: "A těší mě o to více, že tato soutěž je odrazem snahy oceněných firem investovat správným způsobem - do produktů, které mohou skutečně prospět rozvoji české ekonomiky."


NÁZEV: V listopadu 16Mb ADSL za 400 Kč měsíčně

Telefónica O2 od 1. 11. spustila časově omezenou zvýhodněnou nabídku - O2 Internet s rychlostí až 16 Mb/s na celý rok pouze za 400 Kč měsíčně včetně DPH. Akce probíhá celý listopad a není podmíněna žádným časovým závazkem ani poplatky za pevnou linku.

Ať už zákazníci zvolí variantu O2 Internet (až 8 Mb/s) nebo O2 Internet Plus (až 16 Mb/s), získají bonusové služby, např. O2 Navzájem (volání mezi dvěma O2 čísly zdarma) či bezpečnostní balíček F Secure. Službu mohou zákazníci objednávat na e-shopu, na všech prodejnách či zákaznické lince. Aktivace všech variant O2 internetu stojí 1 Kč a ke službě je nabízen ADSL Wi-Fi modem za 990 Kč včetně DPH či za zvýhodněnou cenu 495 Kč na e-shopu.

S využitím slevy k tarifům O2 NEON, případně tarifu O2 Podnikání, je dokonce možné toto připojení pořídit o dalších 100 Kč levněji.

Nabídku O2 Internet mohou zákazníci dále kombinovat např. s O2 Mobilní internet či O2 TV za zvýhodněné ceny.


NÁZEV: EMC: Nový šéf pro oblast EMEA EAST

Společnost EMC oznámila organizační změny v nově utvořené oblasti, která zahrnuje Rusko, země Společenství nezávislých států, Polsko, Českou republiku, státy jihovýchodní Evropy, Rakousko a pobaltské země. Novým viceprezidentem pro oblast EMEA East se stal Philippe Fossé. "Vzhledem k našemu trvalému zaměření na posilování tržního podílu, a to zejména na rychle se rozvíjejících trzích, nás velmi těší, že můžeme oznámit tuto důležitou organizační změnu v oblasti EMEA East," uvedl Rainer Erlat, EMEA senior viceprezident EMC.

Philippe přichází ze společnosti Hitachi Data Systems, kde vedl oblast Ruska, zemí bývalého Společenství nezávislých států, východní Evropy, Středního východu a Afriky, a navíc působil jako viceprezident pro distribuční kanály v oblasti EMEA. Přináší s sebou více než patnáctileté zkušenosti, které získal na několika manažerských pozicích ve společnostech, jako je například Digital, StorageTek, McData, Xiotech nebo HDS.

Philippe Fossé žije nedaleko Paříže, je ženatý a má tři děti.


NÁZEV: Infor povede Charles Phillips

Společnost Infor oznámila, že jmenovala na pozici výkonného ředitele (CEO) Charlese Phillipse, který se zároveň stává členem výkonné rady společnosti.

Charles Phillips má více než dvacetileté manažerské zkušenosti v softwarovém odvětví, v poslední době především jako prezident a ředitel společnosti Oracle. V této firmě byl Phillips zodpovědný za provozní záležitosti a během svého sedmiletého působení dosáhl zvýšení obratu společnosti o 300 %. Hrál rovněž klíčovou roli při úspěšné akviziční strategii včetně akvizičních transakcí BEA Systems, Hyperion Solutions a Siebel Systems.

Jim Shaper, současný CEO a předseda, zůstane na pozici předsedy představenstva a bude mít dále klíčovou pozici v oblasti strategického rozvoje firmy. Jim Shaper bude rovněž působit jako senior operating partner v Golden Gate Capital, který je hlavním vlastníkem společnosti Infor.

Dříve než nastoupil do společnosti Oracle, byl Charles Phillips ředitelem v Morgan Stanley se specializací na softwarový sektor. Před svou kariérou na Wall Street sloužil mimo jiné jako kapitán u námořnictva Spojených států.


NÁZEV: OpenOne rozšířila tým specialistů

Společnost OpenOne posílila svůj konzultační tým o Tomáše Dočekala (32). Tomáš Dočekal nastoupil do funkce ředitele konzultační divize, která se specializuje na poradenství v oblasti podpory prodeje v přímých distribučních kanálech. Jeho odpovědností je pomoc ve společnostech zavádět a zvyšovat efektivitu přímého prodeje na příchozích a odchozích hovorech, na ostatních neosobních typech komunikací se zákazníkem, na pobočkách a zákaznických kancelářích.

Tomáš Dočekal do OpenOne přichází ze společnosti Direct Pojišťovna, kde zastával funkci obchodního ředitele. V průběhu svého profesního života působil na manažerských pozicích ve společnostech z oblasti telekomunikací, bankovnictví a pojišťovnictví, jako je T-System/Pragonet, Eurotel a GE Money Bank.

Tomáš Dočekal pochází z Brna, vystudoval VŠE v Praze, Fakultu mezinárodních vztahů se zaměřením na mezinárodní obchod. Je ženatý, má 2 děti a ve volném čase se rád věnuje sportu.


NÁZEV: Tony Bates je novým CEO Skypu

Funkce se Bates ujal na konci října a nahradil tak dosavadního CEO Joshe Silvermana, resp. Adriana Dillona, který bude dočasným CEO právě do doby Batesova nástupu.

Jakkoliv se stal Skype mezi běžnými uživateli synonymem internetového volání, v korporátní sféře má zatím nevýrazné výsledky. Zřejmě i to je důvodem, proč jeho nový CEO přichází právě odtud. Skype před dvěma měsíci oznámil, že připravuje vstup na burzu, přičemž při svém IPO by rád získal 100 mil. USD. V současné době vlastní Skype původní majitelé a skupina investičních společností pod vedením Silver Lake Partners.


NÁZEV: Petr Kuliš obchodním ředitelem DNS

Petr Kuliš se od 1. listopadu stal obchodním ředitelem společnosti DNS. Po krátkém působení v oblasti privátních investic se vrací do oblasti IT, kde předtím 18 let úspěšně působil v mnoha obchodních a manažerských pozicích. Významných úspěchů dosáhl především jako ředitel IBM divize ve společnosti Avnet.

"Petr Kuliš bude v rámci nejvyššího vedení společnosti DNS zodpovědný za řízení obchodního týmu, rozvoj obchodních aktivit ve strategických oblastech, včetně rozvoje vztahů s klíčovými partnery společnosti a vytváření účinných partnerských aliancí, a to ve všech obchodních divizích DNS, s výjimkou divize Hewlett-Packard, jejíž ředitel mi bude i nadále podřízen přímo," uvedl Petr Poláček, generální ředitel a člen představenstva.

Petr Kuliš je absolventem oboru technická kybernetika na ČVUT a držitelem titulu MBA, který získal na Nottingham Trent University.

NÁZEV: Stalo se

Alcatel-Lucent získal OpenPlug Č OpenPlug je dodavatel mobilního softwaru a nástrojů pro vývoj aplikací. Alcatel-Lucent tímto krokem posiluje svoji pozici v oblasti poskytování vývojových nástrojů pro tvorbu koncových aplikací. Prostřednictvím této platformy aplikační vývojové týmy budou moci vytvořit pouze jednu aplikaci, která bude moci být následně použita v libovolném z hlavních pěti mobilních operačních systémů, jakými jsou iPhone, Android, Symbian, Windows Mobile a Linux.


IBM a Oracle společně na OpenJDKF


Č Společnosti Oracle a IBM ohlásily spolupráci. Vývojářům a zákazníkům chtějí tímto krokem umožnit vyvíjet a inovovat v prostředí Java a v referenční implementaci OpenJDK. V rámci komunity OpenJDK budou společnosti spolupracovat na vývoji špičkového otevřeného prostředí Java.

IFS s časovým plánováním


Č Společnost IFS posiluje svou nabídku pro klienty z oblasti služeb a údržby o rozsáhlejší funkce plánování a optimalizace mobilní pracovní síly. Dochází k tomu díky nově získané spolupráci se společností 360 Scheduling, která je specialistou v oboru časového plánování a dlouhodobě pomáhá organizacím zabývajícím se službami v terénu efektivně plánovat čas a optimalizovat zdroje.

Infor rozšiřuje CRM nabídku


Č Společnost Infor uvedla na trh CRM Business určený pro středně velké společnosti a nabízí různé nástroje pro firemní oddělení marketingu, prodeje a zákaznických služeb zaměřené na zlepšování služeb zákazníkům a využívání aktuálních příležitostí k růstu. Infor plánuje rozšířit klíčové funkčnosti řešení Microsoft Dynamics CRM v následných verzích včetně přidání nových funkcionalit založených na hluboké expertize Infor v klíčových odvětvích, jako je distribuce, výroba a veřejný sektor.

AT Computers nabízí počítače Dellu


Č Společnost AT Computers získala do své distribuční sítě další produkty značky Dell. Poté, co loni zahájila distribuci počítačů z řady Business určených především pro firemní zákazníky, nyní začíná zaštiťovat i prodej modelů z oblasti Consumer, které si najdou své příznivce zejména mezi koncovými domácími uživateli.

SuSE v rámci Amazonu


Č Společnost Novell oznámila, že služba Amazon Web Services (AWS) začala nabízet instance typu On Demand, Reserved a Spot se systémem SuSE Linux Enterprise Server. Služba Amazon EC2 se systémem SuSE Linux Enterprise Server je k dispozici ve všech regionech a zónách dostupnosti. Mezi podporované instance patří také nedávno oznámené instance typu Micro.

Citrix zvýšil obrat


Č Společnost Citrix Systems oznámila finanční výsledky za třetí čtvrtletí končící 30. 9. 2010. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2010 dosáhl Citrix výnosů ve výši 472 milionů dolarů, což ve srovnání s výnosy ve výši 401 milionů dolarů dosaženými ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2009 představuje 18% nárůst výnosů.

SAP na Apple iTunes Store


Společnost SAP vytvořila klientskou aplikaci pro mobilní zařízení se systémem iOS (iPhone, iPod, iPad), která umožňuje pracovat s informacemi ze SaaS (Software as a Service) řešení SAP Business ByDesign. Mobilní aplikace byla vytvořena pro střední podniky a je k dispozici zdarma na Apple iTunes Store pro všechny zákazníky využívající SAP Business ByDesign FP 2.5.

Výhodnější Windows 7 pro rodiny


Společnost Microsoft uvádí na český trh zvýhodněné rodinné balení Windows 7 Home Premium Family Pack. Za doporučenou maloobchodní cenu 3 990 Kč s DPH získají domácnosti tři upgrade licence systému Windows 7 Home Premium. Ty mohou použít k instalaci systému Windows 7 Home Premium na třech počítačích, na kterých je některá z verzí systému Windows XP, Windows Vista nebo Windows 7 Starter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist