Právě se bojuje o to, která letecká společnost bude vozit příští léto klienty cestovních kanceláří k moři. České aerolinie včera na poslední chvíli oznámily, že opět získaly velkého klienta, kterým je Blue Style, a mohou tak být i pro největší cestovky partnerem.

Velká pětka

Dceřiná společnost ČSA Holidays Czech Airlines vozí klienty Blue Style, páté největší cestovní kanceláře pro pobytové zájezdy k moři, již od prvního listopadu. Tříletý kontrakt v hodnotě asi dvou miliard korun je hlavně vzkazem ostatním cestovním kancelářím, že ČSA ještě nejsou z trhu venku.

Zdálo se, že ČSA nebudou mít v charterové dopravě žádného významného klienta a budou mít při vyjednávání s cestovními kancelářemi ztíženou pozici. To, že přetáhly Blue Style od Travel Service, chtějí ČSA prezentovat jako proměnu firmy a nabízených služeb.

"Pro trh je to signál, že můžeme nabídnout potřebnou kapacitu," pochvaluje si šéf skupiny ČSA Miroslav Dvořák.

Do firmy Holidays Czech Airlines byly charterové aktivity ČSA převedeny v letošním roce, Blue Style je tak prvním velkým klientem Holidays. Další klienty představuje zhruba čtyřicítka středně velkých cestovních kanceláří. Příchod Blue Style zvedne podle Miroslava Dvořáka tržby dceřiné firmy přibližně o třetinu.

Boj o další cestovku z takzvané velké pětky však nebudou mít ČSA jednoduchý. S Travel Service nyní létají Čedok, Fischer, Firo-tour a od konce října k nim od ČSA přešla i současná česká jednička - Exim Tours.

"Se všemi máme podepsanou smlouvu i na letní sezonu 2011," říká mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková. Nic tak nenasvědčuje, že by mohly Holidays Czech Airlines v příštím roce získat více než pětinu trhu, zbytek dnes ovládá Travel Service.

Šéf Blue Style Imed Jeddai odmítl, že by ho ČSA přetáhly cenou. "Levnější nejsou, to se nedá říct," říká na adresu Holidays Czech Airlines. "Od nové spolupráce si slibujeme lepší služby pro naše zákazníky," dodává. Očekává také, že počet klientů v příštím roce překročí sto tisíc.

Samostatná firma

Holidays Czech Airlines zatím používá dvě letadla Boeing 747-400 v úpravě pro charterové lety, na jaře přibudou další dva stroje. Pokud bude poptávka, firma se podle Dvořáka porozhlédne po nových letadlech mimo mateřskou společnost.

Licenci k letecké přepravě firma získala až letos v říjnu, předtím chartery ČSA fungovaly jako obchodní jednotka v rámci mateřské společnosti. Začátkem letošního roku nabídla společnost Travel Service ČSA, že vytvoří v oblasti charterové dopravy strategickou alianci. Dozorčí rada ČSA však návrh spolupráce nakonec neschválila.

Charterové aktivity tak byly vyčleněny do dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines, která si na sebe podle Dvořáka, již musí vydělat sama.

 

Box Tag

2 mld.

korun činí hodnota kontraktu na přepravu klientů cestovní kanceláře Blue Style v příštích třech letech s ČSA. Od začátku listopadu létají exkluzivně s Holidays Czech Airlines

Blue Style

V oblasti pobytových zájezdů u moře jde o pátou největší českou cestovní kancelář. Zaměřuje se zejména na Řecko, Turecko, Tunisko, Španělsko a Egypt. Výsledky za rok 2009 nejsou k dispozici, v letech 2007 i 2008 utržila Blue Style přes miliardu korun a vykázala zisk kolem třiceti milionů. Firmu vlastní Tunisan Imed Jeddai.

 


ZATÍM JEN BOEINGY
Společnost Holidays Czech Airlines má na zimní sezonu dva boeingy 747-400. Pokud získá nové klienty, pořídí si také další nová letadla.
foto: archiv HN

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist