Nákladné štítky, které musí dávat američtí výrobci cigaret na své krabičky od roku 2012, nemají u kuřáků takový efekt, jak se očekávalo. Šestatřicet obrázků obsahujících mrtvá těla, kuřácké plíce nebo zuby přinesl zákon schválený loni v USA.

Štítek s fotkou nebo s grafikou by měl zaujímat polovinu přední strany cigaretových krabiček a dvacet procent tištěných reklam na cigarety. Přesto však podle výzkumu úřadu pro jídlo a léky ani ony nedonutí kuřáka, aby se svým zlozvykem přestal a naopak nepřimějí nekuřáka, aby s kouřením nezačal.

Výzkumy z Kanady, kde už stejný systém platí od roku 2004, ale ukazují, že po uvedení odstrašujících obrázků na krabičky a do reklam jeden z pěti kuřáků snížil počet cigaret, které denně vykouří.

V USA kouří více než pětina dospělé populace, tedy 46 milionů dospělých. Ročně tam na kouření zemře zhruba 443 tisíc lidí.