Nákladné štítky, které musí dávat američtí výrobci cigaret na své krabičky od roku 2012, nemají u kuřáků takový efekt, jak se očekávalo. Šestatřicet obrázků obsahujících mrtvá těla, kuřácké plíce nebo zuby přinesl zákon schválený loni v USA.
Štítek s fotkou nebo s grafikou by měl zaujímat polovinu přední strany cigaretových krabiček a dvacet procent tištěných reklam na cigarety. Přesto však podle výzkumu úřadu pro jídlo a léky ani ony nedonutí kuřáka, aby se svým zlozvykem přestal a naopak nepřimějí nekuřáka, aby s kouřením nezačal.
Výzkumy z Kanady, kde už stejný systém platí od roku 2004, ale ukazují, že po uvedení odstrašujících obrázků na krabičky a do reklam jeden z pěti kuřáků snížil počet cigaret, které denně vykouří.
V USA kouří více než pětina dospělé populace, tedy 46 milionů dospělých. Ročně tam na kouření zemře zhruba 443 tisíc lidí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist