Miroslav Jonáš

spolumajitel realitní kanceláře M&M Reality

Charitě se věnujeme jak na firemní, tak osobní úrovni. V osobní rovině ale zásadně anonymně. Připadá mi divné chlubit se tím. Například kolega, který má tři děti, přes Dobryskutek.cz cílí dary na mateřské školky a děti obecně. Já zase například vozím krmení do psích útulků, které se mi líbí tím, jak se tam ke zvířatům chovají. Netřeseme si s nimi rukou a oni nevědí, od koho peníze a dárky dostávají. Letos jsme na firemní zabijačce vybírali peníze na 14letou dívku, která onemocněla leukémií. Z firemních aktivit podporujeme například dětský domov v Čermné - připravili jsme pro ně třeba výlet do zoo a dostali jsme prcky i do zákulisí, kde si mohli pohladit slona.

Bohdana Horáčková

ředitelka komunikace Skupiny ČEZ

Vánočnímu období předchází hektická doba příprav a nákupů. Není lehké se zastavit, opustit vlastní problémy a zamyslet se také nad potřebou a situací ostatních lidí. Lidé, kteří to dokážou, si zaslouží uznání. Mým osobním tipem je pomoc neziskovým organizacím, které o sobě a svých aktivitách dávají vědět celý rok, nesoustředí se pouze na předvánoční období.

A pomoc nemusí být jen finanční. Pokud má člověk sám nedostatek finančních prostředků, nemusí posílat peníze. Pomocí a povzbuzením může být třeba i návštěva opuštěného seniora v sousedství. Potěší i to, když se podělíte o cukroví či kus vánočky s nemocným kolegou z práce.

Michal Hubka

marketingový manažer Astratex

Důležité je vybrat si projekt, u nějž člověk ví, na co peníze jdou. My se letos účastníme projektu "Pomáhej a čti". Organizují ho humanitární sdružení Centrum dobré vůle Cheb a ukrajinská nezisková organizace Slovanský dům za účelem pomáhat nemocným dětem z infekčního oddělení nemocnice v Žytomyru na Ukrajině. Jde o vybudování lepších podmínek pro dětské pacienty a o pomoc zařízení v poskytování kvalitnější péče. Některé postižené děti žijí na Ukrajině opravdu ve strašlivých podmínkách, i když se rodiče starají. Státu je jejich situace v podstatě jedno. Tito lidé přijímají jakoukoliv pomoc s velkým nadšením a díky. Děti nenesou vinu na tom, kde a kdy se narodily.

Pavlína Folovská

manažerka společenské odpovědnosti ČSOB

Pro mne je velmi důležitá osobní zkušenost s danou organizací. Zda je člověk, kterému "svým způsobem" peníze předávám, z mého hlediska transparentní, nadšený a schopný projekt realizovat.

Efektivní dobročinnost pak znamená, že přispívám organizaci, která vložené prostředky nepoužívá na svůj provoz, ale hlavně na realizaci konkrétních projektů. Důležité je to, jak neziskovka komunikuje s dárci a jak je informuje o využití prostředků. Vhodným začátkem při hledání "té správné" neziskové organizace může být už zapojení se do projektů, jež pořádá zaměstnavatel potenciálního dárce.

Miloš Blaškovan

spolumajitel poradenské společnosti Naviga4

Jako společnost podporujeme Nadační fond Cesta naproti - jde o stabilní organizaci s velmi užitečnou činností, která pracuje s lidmi se zdravotním postižením. Se všemožnými nadacemi se před lety roztrhl pytel a všechny podpořit nelze - vybírali jsme podle historické osvědčenosti a konkrétních činností, nikoli podle běžného zaměření. Samozřejmostí musí být i průhlednost finančních toků, jinak nezisková organizace nemá šanci získat naši důvěru. Naše tříletá dcera na to jde ale trochu jinak. V pražské zoo se stala sponzorkou čolka - ovšem ještě jsme ho ani nezahlédli.