Americká společnost Coca-Cola, která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě, si na domácím americkém trhu připsala dílčí úspěch. Na žebříčku oblíbenosti sodovek loni vůbec poprvé sesadila z druhého místa nápoj Pepsi-Cola, jehož výrobcem je úhlavní rival PepsiCo. Ukázal to průzkum, který včera zveřejnila organizace Beverage Digest. Prvenství si udržela tradiční tmavá Coca-Cola.
Společnost Coca-Cola zabodovala se svým nápojem Diet Coke, což je dietní verze Coca-Coly. Nápoj se prodává v několika příchutích a na druhé místo se probojoval navzdory tomu, že se ho loni prodalo o jedno procento méně než v roce 2009. Pepsi-Cola na tom ale byla ještě hůř, loni se jí prodalo dokonce o 4,8 procenta méně než o rok dříve. Celkem se loni v USA prodej sycených nealkoholických nápojů snížil o půl procenta, což je lepší výsledek než v roce 2009. Tehdejší pokles dosáhl 2,1 procenta.
Coca-Cola jako lídr trhu prodala o půl procenta méně nápojů než v roce 2009, PepsiCo objem prodeje klesl o 2,6 %. Třetí příčka mezi výrobci nealkoholických nápojů v USA patří Dr Pepper Snapple Group, která šla proti trendu a objem prodeje o 1,4 % zvýšila.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist