Americká společnost Coca-Cola, která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě, si na domácím americkém trhu připsala dílčí úspěch. Na žebříčku oblíbenosti sodovek loni vůbec poprvé sesadila z druhého místa nápoj Pepsi-Cola, jehož výrobcem je úhlavní rival PepsiCo. Ukázal to průzkum, který včera zveřejnila organizace Beverage Digest. Prvenství si udržela tradiční tmavá Coca-Cola.

Společnost Coca-Cola zabodovala se svým nápojem Diet Coke, což je dietní verze Coca-Coly. Nápoj se prodává v několika příchutích a na druhé místo se probojoval navzdory tomu, že se ho loni prodalo o jedno procento méně než v roce 2009. Pepsi-Cola na tom ale byla ještě hůř, loni se jí prodalo dokonce o 4,8 procenta méně než o rok dříve. Celkem se loni v USA prodej sycených nealkoholických nápojů snížil o půl procenta, což je lepší výsledek než v roce 2009. Tehdejší pokles dosáhl 2,1 procenta.

Coca-Cola jako lídr trhu prodala o půl procenta méně nápojů než v roce 2009, PepsiCo objem prodeje klesl o 2,6 %. Třetí příčka mezi výrobci nealkoholických nápojů v USA patří Dr Pepper Snapple Group, která šla proti trendu a objem prodeje o 1,4 % zvýšila.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist