Ministerstvo dopravy má už jasno v tom, jak rozezná chudé řidiče od bohatých. Chce jim podle toho udělovat za přestupky na silnici buď větší, nebo menší pokuty. Bohatý řidič se podle zákona určí třeba podle hodnoty auta, obsahu motoru nebo výše příjmu.
Zákon pochází z dílny ministerstva dopravy. Přestože s obdobnými tezemi už ministr Vít Bárta narazil, posílá novelu do připomínkového řízení. "Celá ODS s tím absolutně nesouhlasí," zlobí se na Bártu jeden z jeho předchůdců, Petr Bendl (ODS). Podle dopravního experta VV Stanislava Humla je však rozdělení řidičů důležité, aby pokuta měla pro každého stejný efekt.
Ministerstvo v zákonu také poprvé přesně popisuje způsoby, jimiž se chce vypořádat s výmluvami na osobu blízkou. Hodlá převést odpovědnost na provozovatele vozu. Buď by po neúspěšném pátrání po hříšníkovi zaplatil provozovatel náklady správního řízení, anebo by složil kauci pro případ, že by neměl kdo pokutu zaplatit. Podle nejpřísnější varianty by pokutu zaplatil rovnou.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist