Pavel Řehák, výkonný ředitel České pojišťovny


Není možné, aby neživotní pojištění při čtyřech kalamitách loňského roku zůstalo na stávajících cenách. Není možné považovat tyto události za součást zdejšího klimatu a čekat, že se ceny nezmění. Riziko záplav, krupobití a vichřic je vyšší, a to je vidět i na zajistném trhu. Smutný fakt je i to, že i v pojištění motorových vozidel jsou tlaky, které ceny potáhnou nahoru.

Tomáš Síkora, ředitel České asociace pojišťoven


Očekávám, že dojde k nějaké reformě zdravotnictví, které se potýká s nedostatkem zdrojů, a právě pojišťovny by se do ní měly zapojit. Druhou výzvou je samozřejmě reforma důchodů. Pojišťovny budou hrát roli sběratele prostředků a později je budeme vyplácet. To vidím jako strategický prostor pro růst pojišťovnictví.

Jakub Strnad, předseda představenstva Allianz pojišťovny


Rád bych byl optimista, že na trhu rychle dojdeme k systému férovějšího hodnocení řidiče. Ale obávám se, že to hned tak nenastane. Velkou chybou je, že se píše, že pojišťovny bohatnou, když roste předepsané pojistné. Platí ale, že dlouhodobě v neživotním pojištění cena klesá. My jsme krizi také pocítili, kvůli konkurenčnímu boji dnes poskytujeme lepší služby s větším krytím za menší peníze. Teď jsme se přiblížili ke hraně a už dlouho v tom pokračovat nejde. Musí se to změnit. Tučné roky byly, ale už nejsou. Myslím, že jsme si sáhli na cenové dno a není jiná cena než jít nahoru.

Jaroslav Besperát, předseda předsta-venstva České podnikatelské pojišťovny (skupina VIG)


Cenová válka, která mezi pojišťovnami zuří, je velmi silná a týká se všech segmentů. V bankovnictví, telefonech ani ve stavebnictví, taková konkurence není. Nenabízíme žádné nesmyslné ceny. Klient zatím může být spokojen. Musíme ale najít cestu, která bude výhodná pro všechny. I my musíme nabízet akcionářům nějaký zisk.

Jeroen van Leeuwen, předseda představenstva ČSOB pojišťovny


Neočekávám žádnou velkou změnu. Špatná zpráva pro špatné řidiče je zdražování.

Roger Gascoigne, partner KPMG Česká republika


Pozitivní zpráva je v tom, že konkurence tlačí pojišťovny ke zvyšování kvality a pojistník má možnost si více vybírat. Špatná zpráva pro ty, kteří by chtěli podvádět, je, že pojišťovny více pracují na identifikaci podvodů.