Málokterá automobilka zažila během své historie takové vzestupy a pády jako Maserati. Zasloužil se o to především italský průmyslník Adolfo Orsi, který továrnu v roce 1937 odkoupil od bratrů Maseratiových. Na další tři dekády se stal neomezeným vládcem, který se neváhal paktovat s Mussollinim a poválečné stávky dělníků rozháněl střelbou.

Vaz mu zlomil až kontrakt s argentinským prezidentem Juanem Perónem. Ten si u Orsiho objednal dodávku obráběcích strojů, které však nakonec kvůli převratu ve své zemi nezaplatil. Maserati tak nejprve přešlo pod kontrolu banky Credito Italiano a poté Citroënu. Ten jej následně prodal De Tomasu a v roce 1993 značka nakonec přešla k Fiatu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se