Odstranění názvu pomazánkové máslo ze sortimentu mléčných výrobků bude stát Choceňskou mlékárnu milionové vícenáklady. Bruselu vadí výraz máslo, který Evropská unie definuje jinak, a Českou republiku zažaloval. Evropská justice v této věci ještě nerozhodla.

"Museli bychom vytvořit nové designy, vložit investice do nových názvů výrobků. Spotřebitelé až z 90 procent vědí, co je pomazánkové máslo. Znamenalo by to další marketingové náklady na seznámení spotřebitelů s novým výrobkem," řekl ředitel firmy Petr Marek.

Pomazánkové máslo s různými příchutěmi tvoří polovinu produkce mlékárny. Vyrábí se ze zakysané smetany obohacené sušeným mlékem. Choceňská mlékárna používá název pomazánkové máslo jen na tuzemském trhu, například v Německu jej prodává s označením Česká pomazánka a respektuje tak legislativu Evropské unie.