Podprahová reklama, tedy reklama, která člověku bez jeho vědomí něco vštěpuje, vyvolává obavy. Jenže funguje vůbec? Zdá se, že ano, ale je jinde, než čekáme.

Na možnosti podprahové reklamy ve formě hesla vpašovaného do filmu či televize na tak krátkou dobu, že ho oko vědomě nevidí, ale mozek zaznamená, upozornil v roce 1957 experiment amerického marketingového specialisty Jamese Vicaryho. Ten tvrdil, že promítáním nápisů Pijte coca-colu a Jezte popcorn zvýšil v kině jejich spotřebu nic netušícími diváky o 18 a o 57 procent. Vzbudilo to odpor veřejnosti a v mnoha zemích bylo něco takového zakázáno. Momentálně zákaz platí i v České republice.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se