Ještě v roce 2006 se v první stovce nejcennějších značek světa objevily jen dvě čínské firmy. V tom letošním je jich už více než deset procent. Jejich celková hodnota se odhaduje na 259 miliard dolarů.

Do letošního žebříčku BrandZ Top 100 se poprvé probojovalo pět čínských značek. Pojišťovna China Life Insurence (33. místo), Agricultural Bank of China (43. místo), sociální síť Tencent/QQ (52. místo), pojišťovna Ping An (83. místo) a China Telecom (91. místo). Již loni se v žebříčku objevily společnost PetroChina a čtyři čínské banky. Zbylými dvěma firmami jsou operátor China Mobile a internetový vyhledávač Baidu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se