Filozof Vilém Flusser řekl, že kreativita je činnost, jejímž cílem je vyjádření nepravděpodobného. Pokud ale zadáváme práci designérovi nebo architektovi, počítáme s jistou mírou pravděpodobnosti. Minimálně s tím, že výsledek bude pravděpodobně funkční. Ať už se jedná o dům, nebo o produkt.
Jak moc tedy má být designér kreativní? Možná se můžeme ptát ještě jinak. Jak moc je pro nás důležité to, zda bude výsledná věc funkční a jak moc podstatné bude to, že je krásná? Někteří designéři mají pocit, že důležitější a záslužnější je vytvářet věci, které budou sloužit svou funkčností a jejichž estetickou stránku užívání věci podřazují. Když se ale zamyslíme nad historií, nad tím, co lidé dodnes obdivují, na co se chodí dívat do galerií a co považují za mimořádné, bývá to spíše to, co je mimořádně krásné. A technika provedení je spíše ve službě krásy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.